دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان با معظم له

دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران، ایمان را سلاح بی‌مانند مسلمانان دانستند و فرمودند: باید در برابر توطئه‌های دشمنان که تلاش می‌کنند سلاح ایمان را از ما بگیرند هوشیار باشیم.‌

ایشان در این دیدار با اشاره به دستورات اسلامی در خصوص جنگ اظهار داشتند: قرآن مجید به پیامبر ـ ص ـ می‌فرماید مؤمنان را برای مقابله با دشمنان که به سرزمین اسلامی هجوم آورده‌اند، آماده کن و ادامه می‌دهد اگر بیست انسان با استقامت باشد بر دویست نفر غلبه می‌کنند و اگر صد نفر باشند بر هزار نفر پیروز می‌شوند و این برخلاف قواعد جنگی در آن زمان بوده است. در زمان ما آنچه تکلیف جنگی را روشن می‌کند، برتری سلاح‌هاست اما در آن زمان برتری نفرات ملاک بود. هر گروهی که جمعیت بیشتری داشت معمولاً برنده جنگ بود.
معظم له با اشاره به موازنه قوا در جنگ‌ها فرمودند: گاهی موازنه قوا در موازنه سلاح‌هاست و گاهی در موازنه نفرات است ولی قرآن برخلاف این قانون می‌گوید ده در برابر یک، به شرط استقامت آنها. استقامت هم زاییده ایمان است. آدم با ایمان مثل کوه و قطعات آهن و فولاد است. ایمان استقامت می‌آورد وقتی هم استقامت آمد یک نفر به اندازه ده نفر می‌شود. در روایات داریم یاران امام عصر ـ عج ـ هر یک نفر به اندازه چهل نفر قدرت دارند، هم قدرت جسمانی و روحانی و هم قدرت مدیریت در تمام جهات. همین معنی هم را ایران در دفاع مقدس و حزب الله در جنوب لبنان نشان داد.
ایشان اضافه کردند: ما برابر دشمن سلاح اتمی نداریم و نمی‌خواهیم داشته باشیم. حتی اگر سلاح‌های دیگر ما هم به اندازه آنها نباشد، ما یک سلاحی داریم که آنها ندارند و آن ایمان است. هر قدر هم تلاش کنند گیرشان نمی‌آید. چون مکتب آنها مکتب ما‌دی‌گری است. لذا دشمن می‌خواهد این سلاح را بگیرد. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سخت‌گیری‌های استکبار نسبت به ایران گفتند: بگذارید ‌اینها با حرف‌های بی‌منطق خودشان بگویند ما سلاح شیمیایی و اتمی داشته باشیم ولی شما نداشته باشید. خدا نکند که بگویند شما سلاح ایمان نداشته باشید. تمام تلاششان این است که این سلاح ایمان را از دست ما بگیرند. پایگاه‌های اینترنتی، ماهواره‌‌های فسادآور، مواد مخدر، شبهه‌افکنی‌های حساب شده بعضی از به اصطلاح استادها از جمله راه‌هایی است که می‌‌خواهند ایمان ما را متزلزل کنند. اگر ما این سلاح را از دست بدهیم باخته‌ایم. الحمدالله ملت ما مؤمن هستند سپاهیان، بسیجیان و جوانان و ارتشیان با ایمان هستند. اگر دشمنان حمله نمی‌کنند به خاطر این ایمان است. اگر ایمان نباشد حمله می‌کنند و پیروز هم می‌شوند و اگر ایمان باشد صد بار هم حمله کنند پیروز نمی‌شوند. سال‌هاست با فلسطینی‌ها می‌جنگیدند، یک روز شعارشان ملی بود عقب‌نشینی کردند، امروز شعارشان اسلامی است. دشمن در مقابلشان درمانده شده است. اگر همه مسلمانان این برنامه‌ها را ترویج کنند آینده دنیا در اختیار اسلام و مسلمین است. مواظب این وسوسه‌های شبهه‌افکن‌ها، عوامل فساد که به نام آزادی قلم هرچه می‌خواهند می‌نویسند، باشید. مراقب این بی‌ بندوباری‌هایی که به نام کنوانسیون حقوق زنان ایجاد می‌کنند باشید که هدفشان گسترش بی بندوباری است.
معظم له همچنین با تأکید بر حفظ ایمان افزودند: ایمان را بوسیله نماز جمعه‌ها، دعای کمیل، ندبه، برنامه‌های عزاداری سید‌الشهدا ـ ع ـ و اعتکاف حفظ کنیم و نگذاریم دشمنان پایه‌های ایمان را متزلزل کنند. کلاس‌های تعلیمات اسلامی باید در تمام سطوح از کودکان گرفته تا دانشجویان باشد

برچسب ها :
captcha