بیانات حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار با قهرمانان المپیک کشور

بیانات حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار با قهرمانان المپیک کشور


در دیدارى که جمع کثیرى از قهرمانان کشور با حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى داشتند و به گرمى از آنها استقبال شد نخست اهمیت ورزش را در زندگى انسان یادآور شدند و گفتند متأسفانه بسیارى از بیمارى ها در عصر ما بر اثر عدم تحرک کافى است به همین دلیل ورزش براى همه اقشار مخصوصاً جوانان لازم و ضرورى است.‌

سپس به اهمیّت حضور و کسب پیروزى در میدان هاى جهانى اشاره کردند و تأکید کردند در شرایط فعلى که این مسأله حتى بار سیاسى و اجتماعى دارد باید به آن اهمیت داد.

ما در دنیایى زندگى مى کنیم که باید در آن قوى بود قوى از نظر جسمى از نظر نظامى از نظر سیاسى، فرهنگى و اقتصادى، چرا که زورمندان جهان به هیچ وجه تابع منطق نیستند و داستان انرژى اتمى و رسوائى شوراى حکام ثابت کرد که آنها از بدیهى ترین دلائل منطقى نیز روى گردان هستند، همه چیز را براى خودشان مى خواهند و دیگران را از ابتدائى ترین حقوقشان مى خواهند محروم کنند، اصرار دارند که در همه چیز حتى استفاده صلح آمیز از انرژى اتمى وابسته به آنها باشند تا به دنبال آن، وابستگى سیاسى و فرهنگى ایجاد کنند. آرى، در مقابل زورگویان فقط باید قوى بود.

و در پایان یادآور شدند که در گذشته همیشه پهلوانان و ورزشکاران ما سمبل اخلاق و تقوا بودند و پناهگاهى براى محرومان و مظلومان محسوب مى شدند.

امروز همه شما قهرمانان و ورزشکاران عزیز باید الگوى تقوا و تواضع و فروتنى و ادب و پاکى و درستکارى باشید.

سپس به هر کدام یک جلد کلام الله مجید با ترجمه خودشان و یک سکه طلا هدیه کردند و با شادى حاضران این دیدار پایان یافت.

معظم له در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از قهرمانان ورزشى کسب مدال افتخار را به آنان تبریک گفتند.

ایشان با بیان اینکه ورزش از مسائلى است که جاى شک و تردید ندارد و براى جامعه انسانى لازم است و سن و سال خاصى در آن مطرح نیست و غالب بیمارى ها بوسیله ورزش درمان مى شود، فرمودند:

ورزش قهرمانى در سطح جهان به صورت یک مسئله مهم در آمده که براى کشور مى تواند داراى فواید زیادى حتى در علاقات سیاسى داشته باشد.

ایشان با اشاره به اینکه تجربیات در دنیاى امروز نشان داده که باید قوى بود و منطقى در کار نیست فرمودند:

ببینید در مورد مسئله انرژى اتمى چگونه با ایران برخورد کرده و خود را تحمیل مى کنند; فرهنگ آنها فرهنگ زور است پس باید قوى شد هم از نظر جسمى و هم از نظر روحى، شما توانستید افتخارى بیافرینید و بگوئید قوى ترین ها از ما هستند و کشور خود را مطرح کنید.

معظم له با تأکید بر اینکه ورزشکاران از قدیم از نظر دین و اخلاق هم سنبل و مورد احترام و اعتماد مردم بوده اند فرمودند.

هر اندازه موفّقیّت شما بیشتر شود باید نسبت به مسائل اخلاقى و تربیتى هم توجّه بیشترى داشته باشید; چون چشم ها به سوى شماست وقتى ادب و تواضع را از شما ببینند ورزش شما هم جنبه تبلیغات مذهبى پیدا کرده و مبلغ اسلام در قالب یک ورزشکار مى شوید; و این کم ارزشى نیست.

در پایان معظم له یک جلد کلام الله مجید و یک سکه بهار آزادى به رسم یادبود به مدال آوران اهداء نمودند.

برچسب ها :
captcha