دیدار هیئت احکام شرعى دیوان ملکى کویت و شیخ الاسلام کشور آلبانی با معظم له

دیدار هیئت احکام شرعى دیوان ملکى کویت و شیخ الاسلام کشور آلبانی با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با آقاى دکتر خالد مذکور عبدالله المذکور رئیس هیئت احکام شرعى و هیئت همراه و همچنین شیخ الاسلام کشور آلبانی، با اشاره به حدیثى که قم را مرکز انتشار علوم به سراسر جهان معرفى مى کند فرمودند اکنون زمان تحقق آن فرا رسیده و این شهر با بیش از دویست مرکز اسلامى و تحقیقى در زمینه هاى مختلف تفسیر قرآن، قضا، حکم و فلسفه و تبلیغ مشغول فعالیت است.‌

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى تأکید بر گسترش فرهنگ و عقائد اسلامى آن را وظیفه همه عالمان و دانشمندان علوم اسلامى دانستند و فرمودند ما نیز به سهم خود در این زمینه فعالیت مى کنیم و در این ارتباط مشغول گردآورى و تدوین بزرگترین دائرة المعارف (موسوعه) فقهى به نام فقه مقارن هستیم که مربوط به تمام ادیان اسلامى و حتى مذاهب خارج از اسلام است. از دیگر کارهاى انجام شده تفسیر قرآن است که به گونه اى که نوشته شده که شیعه و سنى از آن استفاده مى کنند و به زبان هاى مختلف از جمله عربى، اردو، انگلیسى، ترکى آذربایجانى ترجمه و فارسى آن بیش از 45 مرتبه تجدید چاپ شده است.

در این دیدار دکتر خالد مذکور و همچنین دکتر محمد عبدالغفار الشریف (از اعضاى هئیت) نیز شرحى راجع به فعالیت هاى هیئت مذکور ارائه داده و سؤالاتى در مورد وضعیت علمى و فرهنگى و فقهى حوزه قم از معظّم له پرسیدند. و شیخ الاسلام کشور آلبانی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان در آن کشور، مطالبی را با معظم له در میان گذاشت.

در پایان لوح تقدیرى از سوى این هیئت به آیت الله العظمى مکارم شیرازى اهداء شد و ایشان نیز متقابلا دوره ای از تفسیر الامثل و برخی دیگر از آثار فقهی خود را به ملاقات کنندگان اهداء‌ نمودند.

برچسب ها :
captcha