پیام معظم له، به مناسبت مسابقه قرآنى آموزش و پرورش استان فارس

پیام معظم له، به مناسبت مسابقه قرآنى آموزش و پرورش استان فارس


ما در عصرى زندگى مى کنیم که فساد از طریق رسانه هاى ماهواره اى و اینترنتى و عوامل دیگر از در و دیوارش مى بارد، و نسل جوان را مخصوصاً نشانه گرفته است.‌ این را هم مى دانیم که سرچشمه این مفاسد علاوه بر کسب درآمدهاى نامشروع مالى، همان اهداف شوم استعمارى قدرتهاى سلطه طلب و ستمگر جهان است، زیرا بدیهى است اگر نسل جوان در دام این مفاسد بیفتد، هرگز قدرت مقابله با آنها را در میدانهاى نبرد ندارد و به سرعت تسلیم مى شوند و آنها به مقاصد سوء خود مى رسند.‌

اسلام که یک آئین جهانى و جاودانى است کلید حل این مشکل بزرگ را به دست مسلمین داده است و همان گونه که پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در گفتار نورانى و بیدارگر خود فرمود: «اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل الظلم فعلیکم بالقرآن; هر زمان فتنه ها مانند شب ظلمانى جامعه شما را احاطه کرد دست به دامان قران بزنید، هر کس آن را مقتداى خود قرار دهد او را به بهشت رهبرى مى کند».

آرى! قرآن مشعلى است فروزان و تابنده که اگر در مسیر زندگى، آنرا پیشاپیش خود قرار دهیم پرده هاى «ظلمات» را مى شکافد و ما را به سرچشمه «آب حیات» رهنمون مى کند. باید این کتاب بزرگ آسمانى را بهتر بخوانیم، بهتر محتواى آنرا بفهمیم و بهتر به دستوراتش عمل کنیم .

ابتکار آموزش و پرورش «استان فارس» در تنظیم برنامه مسابقه تفسیر قرآن در بین فرهنگیان و دانش پژوهان محترم این استان در این راستا هوشیارانه و امیدوار کننده است. و انتخاب تفسیر سوره فرقان (بر طبق تفسیر نمونه) براى رسیدن به این هدف بزرگ ابتکار دیگرى است، زیرا سوره فرقان سوره اى با محتواى بسیار عالى است.

در اوایل این سوره بحث هایى درباره توحید و یگانگى حق و نبوت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به چشم مى خورد. در بخش میانى آن، از خطر دوستان ناباب و گمراه که بلاى بزرگ سعادت جوانان با ایمان و پاکدل است، سخن مى گوید و در بخش آخر یک مجموعه کامل و جالب از مسائل اخلاقى به عنوان صفات ویژه عبادالرحمن (بندگان خاص خدا) بیان شده که مى تواند سرمشق آموزنده و پربارى براى همه جوانان باشد.

اینجانب این برنامه و این انتخاب را به مسئولین آموزش و پرورش استان فارس مخصوصاً مدیر کل محترم آن تبریک مى گویم و به تمام کسانى که در این مسابقه بزرگ شرکت مى کنند از هم اکنون درود مى فرستم و براى همه جوانان این استان پیشرو در علم و معرفت جهت موفّقیّت بیشتر دعا مى کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

1386/10/16

برچسب ها :
captcha