پیام معظم له به مناسبت ایام اعتکاف

پیام معظم له به مناسبت ایام اعتکاف


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام نورانی اعتکاف، در پیامی آیین اعتکاف را پررونق‌تر از گذشته خواندند و آن را فرصت مناسبی برای اندیشیدن، خودسازى کردن و به اصلاح عیوب خود و رفع کاستى ها پرداختن برشمردند.‌

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این پیام با اشاره به آثار و برکات اعتکاف، این آیین را پررونق‌تر از گذشته عنوان و از حضور چشمگیر جوانان تقدیر کردند.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از عباداتى که صریحاً در قرآن مجید آمده و از جهاتى شباهت با حج و عمره دارد و ثواب آن هم با حج و عمره شبیه مى باشد اعتکاف است.

سه روز به خانه خدا پناه بردن،از همه چیز و همه کار بریدن و روزه داشتن، شب و روز به یاد خدا بودن و عبادت کردن و تلاوت قرآن نمودن و سرانجام در خویش فرو رفتن و اندیشیدن و خودسازى کردن و به اصلاح عیوب خود و رفع کاستى ها پرداختن، برنامه سازنده عجیبى است براى آنها که قدر آن را بشناسند و حق آن را ادا کنند.

پیغمبر اکرم ـ ص ـ با آن که سن مبارکش در مدینه کم نبود به اعتکاف اهمیت فوق‌العاده‌ای مى داد و حتی در بعضى از سال‌ها که بر اثر غزوات اسلامى فرصت اعتکاف نیافت در سال بعد آن را قضا نمود.
بحمدالله در سالهاى اخیر سنت اعتکاف که تقریباً فراموش شده بود رونق فراوانى یافته و گسترشى عظیم پیدا کرده، و همه قشرها از آن استقبال کرده‌اند که در این میان، اقبال جوانان، بویژه طلاب و دانشجویان عزیز و اساتید، اعم از برادران و خواهران بسیار چشمگیر است.

ما یقین داریم سنت سازنده اعتکاف مى تواند تحول عمیقى در محیط ما خصوصاً در نسل جوان ما ایجاد کند.

من براى همه آنها موفقیت بهره گیرى از این عبادت بى نظیر را از درگاه ایزد متعال خواهانم و به همه آنها از صمیم دل دعا مى کنم و از همه آنها التماس دعا دارم.

برچسب ها :
captcha