بیانیه حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به مناسبت پایان انتخابات

بیانیه حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به مناسبت پایان انتخابات


سرانجام انتخابات با اعلام آخرین نتائج آن بحمدالله پایان یافت و با لطف الهى و همکارى قشرها و نهادهاى مختلف در همه جا (به جز موارد بسیار معدود) در نهایت آرامش برگزار شد و على رغم امواج سنگین و کوبنده تبلیغات منفى رسانه هاى بیگانه، مردم کشور ما (به اعتراف دوست و دشمن) حضور گسترده و باشکوهى در پاى صندوق هاى رأى داشتند.‌

بسمه تعالى

سرانجام انتخابات با اعلام آخرین نتائج آن بحمدالله پایان یافت و با لطف الهى و همکارى قشرها و نهادهاى مختلف در همه جا (به جز موارد بسیار معدود) در نهایت آرامش برگزار شد و على رغم امواج سنگین و کوبنده تبلیغات منفى رسانه هاى بیگانه، مردم کشور ما (به اعتراف دوست و دشمن) حضور گسترده و باشکوهى در پاى صندوق هاى رأى داشتند.

و باید به چنین مردم هوشیار و وفا دارى صمیمانه تبریک گفت و در برابر آنها سر تعظیم فرود آورد.

در اینجا دو مسأله مهم در پیش روى ماست:

نخست این که هر انتخاباتى گروهى برنده، و گروهى غیر برنده دارد، هرگاه این امر خداى نکرده سبب کشمکش ها و مشاجرات بى پایان و بدگوئى ها و تهمت ها میان جناح ها گردد، و هر کدام برچسب بدى به دیگرى بچسباند، چیزى براى کشورشان باقى نمى ماند.

در همه جا معمول است همین که رقیب پیروز شد همه به او تبریک مى گویند و دست یکدیگر را مى فشارند سپس به اتفاق یکدیگر براى حل مشکلات کشورشان مى کوشند حتى در امریکا با اینکه انتخابات ریاست جمهورى ناسالمى داشتند و رئیس جمهور منتخب با رأى بسیار ضعیفى (25 درصد!) آن هم به زور دادگاه بر کرسى ریاست نشست بلافاصله همه رقبا دست در دست او گذارند و پشت سر او ایستادند و براى حفظ قدرت این هیولاى نظامى و سیاسى و اقتصادى هرچه در توان داشتند به کار گرفتند.

آیا عیب نیست کسانى که به خدا و روز جزا عقیده دارند و به نظام جمهورى اسلامى علاقه مند هستند به مشاجرات ادامه دهند و بى اعتنا به خواست و مطالبات مردم مرتباً بر طبل اختلاف بکوبند، در حالى که دشمن نیرومندى در کمین نشسته و مرتباً اخطار مى دهد و تهدید مى کند.

نباید کام شیرین مردم را با تعبیرات زننده اى تلخ کنند، یکى بگوید انتخابات فرمایشى بود (سخنى که حداقل توهین به بیش از نیمى از مردم کشور است) و دیگرى تعبیرات زشت دیگر.

الان بهترین فرصت براى یک آشتى ملّى است کارى که همه ملت از آن استقبال خواهند کرد، و این کار با عقل و درایت و راندن تندروان به حاشیه کاملا امکان پذیر است.

* * *

نکته دیگر این که مردم مرتباً مى گویند شما و سایر آقایان به ما گفتید بروید رأى بدهید ما هم آگاهانه رأى دادیم اکنون نوبت شماست که به انتخابات شدگان ملت بگوئید وعده هاى انتخابات را فراموش نکنند و مشکلات و تنگناهاى ما را در نظر داشته باشند، مبادا غرور مقام و غفلت ناشى از پیروزى آنها را از مسائل مهم جامعه غافل کند مخصوصاً ارزش هاى کم رنگ شده اسلامى باید احیا گردد.

جوانان که با مشکلات عظیم تحصیل و کار و ازدواج و مسکن رو به رو هستند انتظارات بیشترى دارند.

نخبگان نیز مطالبات عمیقترى دارند آنها خواهان تلاش براى جبران پاره اى از عقب ماندگى هاى علمى و صنعتى و گسترش فرهنگ بهره گیرى از منابع حیاتى کشور براى رفاه حال مردم مى باشند.

بحمدالله کشور و ملّت ما ظرفیت بالائى از هر نظر براى پیشرفت هاى مهم و درخشیدن در میان کشورهاى منطقه و جهان دارد باید همه در فعلیت بخشیدن این استعدادها تلاش کنیم. و بدانیم خدا با ماست.

برچسب ها :
captcha