بیانیه آیة الله العظمى مکارم شیرازى درباره مسأله حجاب در کشور فرانسه

بیانیه آیة الله العظمى مکارم شیرازى درباره مسأله حجاب در کشور فرانسه


صلاح و مصلحت دولت و ملّت فرانسه نیز در این است که با این حرکت نامعقول و ناپسند خود را با جهان اسلام درگیر نکنند.‌

بسمه تعالى

به یقین حجاب براى زنان مسلمان از ضروریات اسلام است که در قرآن مجید و سیره پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)صریحاً آمده است و تمام علماى اسلام از تمام فرق به آن پاى بند هستند، در واقع حجاب عزّت و شرف زن مسلمان و سبب احترام او، و مایه طهارت و پاکى جامعه اسلامى از بسیارى از مفاسد است.

حجاب جزئى لاینفک از فرهنگ مترقى اسلامى است، و هیچ کس حق ندارد زن مسلمانى را مجبور سازد که این فرهنگ دینى خود را - به هر دلیل که باشد - کنار بگذارد.

راستى حیرت آور است کشورى که خود را پایه گذار آزادى و حقوق بشر مى پندارد چگونه مى خواهد گروهى از شهروندان و ساکنان خود را از ابتدائى ترین حقوق انسانى که «انتخاب نوع لباس و آزادى عمل در انجام یک وظیفه ساده مذهبى است» که زیانى به هیچ کس نمى رساند، با استناد به دلائل بسیار سست و واهى منع کند.

اضافه بر این دولت مردان فرانسه باید بدانند که سوابق آنها در دوران استعمار و جنایاتى که در کشورهاى اسلامى کردند هنوز فراموش نشده و آنها منافع زیادى در کشورهاى اسلامى دارند، کدام عقل به آنها اجازه مى دهد آتش خشم و غضب مسلمین جهان را شعلهور سازند و کینه و نفرت عمومى جهان اسلام را براى خود خریدارى کنند آنها همواره دم از «نگرانى براى امنیت» و «مبارزه با تروریسم» مى زنند ولى هر روز به سراغ عامل جدیدى براى ناامنى و تروریسم مى روند، اگر مى خواهیم جهان امنى داشته باشیم دلیلى ندارد احساسات مذهبى بیش از یک میلیارد مردم جهان را با یک حرکت نامعقول جریحه دار کنیم.

مسلمانان باید بیدار باشند که این کار ممکن است مقدمه اى براى هجوم بیشتر بر فرهنگ اسلام باشد باید محکم بایستند و از مذهب و فرهنگ خود از هر طریق مشروع دفاع کنند.

صلاح و مصلحت دولت و ملّت فرانسه نیز در این است که با این حرکت نامعقول و ناپسند خود را با جهان اسلام درگیر نکنند.

والسلام على من اتبع الهدى

برچسب ها :
captcha