توصیه هاى حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به مبلّغین و خطباى محترم

توصیه هاى حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به مبلّغین و خطباى محترم


تبلیغ مسائل دینى توسط طلاب و فضلاى حوزه علمیّه از جمله مواردى است که موجب تقویت پایه و اساس دین خواهد شد.‌

آیت الله العظمى مکارم شیرازى گفت: سخنرانان باید در مجالس مذهبى اعتدال را رعایت کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازى صبح یکشنبه در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع تبلیغ گفت: تبلیغ مسائل دینى توسط طلاب و فضلاى حوزه علمیّه از جمله مواردى است که موجب تقویت پایه و اساس دین خواهد شد.

تصریح کرد: تبلیغ مسائل دینى توسط طلاب افتخارى بزرگ براى حوزه علمیه قم است که باید روز به روز گسترش یابد.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص آسیب شناسى و نوع برگزارى تبلیغ و سخنرانى توسط طلاب گفت: طلاب باید قبل از برگزارى سخنرانى مطالعه داشته باشند و از طریق یادداشت برداشتن به بیان مطالب خود بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سخنرانى ها نباید یک نواخت باشد، گفت: باید طلاب توجه داشته باشند تا قاعده و نظم سخنرانى را رعایت کنند و با بیان آیات و روایات و شواهد تاریخى و انگشت گذاردن روى مشکلات جامعه به سخنرانى بپردازند.

وى افزود: نباید به کلیات قناعت کرد و باید در سخنرانى ها به جزئیات نیز توجه شود و سخنرانى ها بر طبق نیاز آن منطقه باشد.

آیت الله مکارم شیرازى با بیان اینکه باید در سخنرانى ها اعتدال را رعایت کنیم و تنها به بیان مسائل سیاسى نپردازیم، گفت: مردم علاوه بر این مسائل نیاز به بیان مسائل اخلاقى، عقیدتى و شرعى و... دارند که باید به آن نیز توجه شود.

وى ادامه داد: سخنرانى ها باید به گونه اى باشد که به شبهات نیز پاسخ داده شود، اما به گونه اى نباشد که شبهات پررنگ شود و به آنها دامن زده شود.

این مرجع تقلید با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس شوراى اسلامى گفت: در این زمان سخنرانان مجالس عزادارى باید مردم را به حضور حداکثرى در انتخابات و وحدت میان مسلمانان دعوت کنند.

وى در پایان بر قرائت روایات معتبر و توجه به امور جوانان تأکید کرد و گفت: باید با قرائت روایات مستند و همچنین دعوت جوانان به مجالس عزادارى و مخاطب قراردادن آنها پیوند جوانان با محافل عزاى امام حسین(علیه السلام) را مستحکم کنند.

ایشان از این که بعضى وهّابیان جنوب در سال اتحاد ملّى و انسجام اسلامى در خطبه هاى نماز جمعه به اختلافات دامن مى زنند، ابراز تأسف کرد و از همه خواست به هوشیارى خود در برابر توطئه هاى دشمنان اسلام بیفزایند.

 

 دفتر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى

1386/10/16

برچسب ها :
captcha