اعتراض به دستور اخیر رییس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

اعتراض به دستور اخیر رییس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها


هنگامی همه در خانه به راحتی می‌توانند این مسابقات را به صورت زنده در تلویزیون ببینند، چه ضرورتی وجود دارد که بانوان و خانواده‌ها در فضای نا‌امن ورزشگاه‌ها و در این اماکن حضور پیدا کنند؟‌

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز (چهار‌شنبه) در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعتراض کرده و اظهار داشتند: در همه‌جای جهان ورزشگاه‌های فوتبال به عنوان مکان‌های نا امنی شناخته می‌شوند که درگیری، زد و خورد و حتی گاه کشته‌هایی در پی دارد.

معظم له با اشاره به پخش مستقیم بازی‌های فوتبال از صدا و سیما افزودند: هنگامی همه در خانه به راحتی می‌توانند این مسابقات را به صورت زنده در تلویزیون ببینند، چه ضرورتی وجود دارد که بانوان و خانواده‌ها در فضای نا‌امن ورزشگاه‌ها و در این اماکن حضور پیدا کنند؟ چرا مسأله‌ای را که ضرورت ندارد این ‌گونه در جامعه مطرح سازیم تا شوک شدیدی به جامعه وارد شود.

ایشان بر ضرورت مشورت بیشتر با مراجع و علما تأکید کرده و ادامه دادند: رییس‌جمهور محترم در این مدت کوتاه که از تصدی ریاست جمهوری می‌گذرد خدمات بسیاری کرده و در مسیر عدالت گام برداشته است، اما ایشان باید دقت داشته باشند مسایل کشور را یک شبه با یک تصمیم نمی‌توان حل کرد.

معظم له افزودند: در هر مسأله‌ای باید با مشاوران آگاه به آن زمینه مراجعه کرد. در مسایل دینی به مراجع و علما، در مسایل اقتصادی به اقتصاد‌دانان، در مسایل سیاست خارجی به آشنایان به سیاست خارجی و آقای رییس جمهور نباید تنها به مشاوران خودشان در این زمینه قناعت کنند.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی هم‌چنین از ارسال پیامی برای آقای احمدی‌نژاد خبر داده و فرمودند : من فعلاً منتظر پاسخ رییس‌جمهور هستم و پس از آن به تفصیل در این‌باره صحبت می‌کنم.

برچسب ها :
captcha