بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت اربعین حسینی خطاب به مردم عراق

بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت اربعین حسینی خطاب به مردم عراق


اربعین امسال در کربلا پایگاه ایثار و حریت و شهادت در طول تاریخ کربلا بى نظیر است و اجتماع پرشور و با شکوه آن غیر قابل توصیف است. در این اربعین مسلمانان غیور از سراسر عراق از مرد و زن و کودک و جوان علاقه مذهبى و عشق خود را به امام به نمایش گذارده اند و دوست و دشمن را به حیرت انداخته اند. آفرین بر شما فرزندان عراق - فرزندان اسلام و فرزندان باوفاى سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام).‌

به یقین این اجتماع پرشور شما دلیل بر وحدت صفوف و نشانه بیدارى روح حریت و اخوت اسلامى شماست و موجب یأس دشمن از سیطره بر کشور عزیز عراق است. بحمداللّه ملت مسلمان عراق بعد از دهها سال حکومت جبار و بى رحم بعثیان آزادى خود را بازیافت.
ضمن تبریک این آزادى امیدواریم بهوش باشند اجانب و بیگانگان یا عوامل آنها بر جاى جباران سابق ننشیند و حکومتى آزاد و مستقل در سایه ارزش هاى اسلامى و روحانیت عزیز عراق به دست فرزندان غیور این آب و خاک تشکیل شود همان گونه که امیدواریم حوزه علمیه نجف اشرف شوکت خود را در سایه مراجع معظم نجف و علما و فضلاى آن بازیابد و همچون سابق نورافشانى کند. دعاى همه ما بدرقه راه شما و پیروزى شما را از خداوند بزرگ خواهانیم.

برچسب ها :
captcha