دیدار رئیس قوه قضائیه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله العالی

دیدار رئیس قوه قضائیه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله العالی


حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله دیدار و گفت و گو کرد‌

رییس قوه قضاییه، صبح امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه بیان فرمودند: من فکر می کنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.

مجلس هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شود و ابلاغ شود و اجرا شود طول می کشد ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد  و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

ایشان در ادامه افزودند: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت است.

معظم له یکی از موانع قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرده و فرمودند: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری فرمودند: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

ایشان در خاتمه فرمودند: ما امیدوار به خدا هستیم که حضرتعالی موفق شوید و کاری کنید که اعتماد مردم برگردد.

captcha