پیام حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی به همایش حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و قرآن

پیام حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی به همایش حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و قرآن


برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه های علمیه با قرآن مجید آن قدر نزدیک بوده و هست، که جدایی آن ها از هم ممکن نیست‌

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز تشکیل این همایش را به همه دست اندرکاران گرامی و حضار محترم تبریک می‌گویم و امیدوارم نتایج قابل توجهی برای جهان اسلام و شیعه داشته باشد.

برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می‌کنند رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه‌های علمیه با قرآن مجید آن‌قدر نزدیک بوده و هست، که جدایی آن‌ها از هم ممکن نیست.

تفاسیر مهمی که علمای شیعه بر قرآن نوشته‌اند و کتاب‌هایی همچون آیات الاحکام که در فقه شیعه جایگاه مهمی دارد و دروس متعددی که در حوزه‌های علمیه به عنوان درس تفسیر همواره برقرار است بهترین شاهدان این مدعاست.

ولی از باب روشنگری و خبررسانی صحیح در مقابل دروغ‌ها و تهمت‌های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود تا حقیقت امر روشن و خلاف‌گویی‌ها فاش گردد.

امسال این همایش ارزشمند به نام مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، تشکیل یافته تا دیدگاه های علوم قرآنی ایشان مورد بررسی و استفاده قرار گیرد و این سنت حسنه، سال‌های آینده هم به نام علمای بزرگ دیگر شیعه تکرار گردد و مخصوصاً نسل جوان طلاب به اهمیت این امر واقف گردند.

اینجانب بار دیگر لازم می‌دانم که از تمام کسانی که به فکر تشکیل چنین همایش مفید و موثری افتاده‌اند و برای پیاده کردن آن زحمت کشیده‌اند، تشکر وافر نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

   قم ـ ناصر مکارم شیرازی

    دی ماه 1398

captcha