توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به استاندار جدید قم

توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به استاندار جدید قم


قدر توفیقی که نصیب تان شده است را بدانید و با تمام وجود به قم و شهروندان خدمت کنید.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار استاندار جدید قم، با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه و ممتاز قم تصریح کردند: قم ام القرای جهان تشیع، بارگاه حضرت معصومه(س)، مرکز بزرگ ترین حوزه علمیه دنیای اسلام، پایگاه فقاهت و مرجعیت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و با دیگر شهرها تفاوت فراوانی دارد.

ایشان تاکید کردند: قم سالیانه میزبان میلیون ها زائر از داخل و خارج کشور است، وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، صدها مرکز علمی، فرهنگی و پژوهشی و نیز حضور هزاران طلبه در این شهر، جایگاه  ممتاز و منحصر بفردی به قم بخشیده است.

معظم له با ذکر این مقدمه خواستار توجه ویژه مسؤولان و دولتمردان به استان قم شدند و فرمودند: حوزه علمیه و مرجعیت با وجوهات مردمی نیازهای نظام و دولت اسلامی را در بخش های مختلف از جمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه ها تامین می کنند و این خدمت رسانی با پول دولت نیست.

ایشان تاکید کردند: هرچه مسؤولان و دولتمردان به قم توجه کنند  باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: قم باید از جمیع جهات شهری آبرومند و نمونه باشد، در زمان رژیم طاغوت قم شهری مورد غضب بود و متاسفانه الان نیز شهری مظلوم و محروم است و آن گونه که شایسته است به این شهر و استان توجه نمی شود.

ایشان در ادامه توصیه هایی خطاب به استاندار جدید قم ارائه کردند و فرمودند: قم شهری دینی و فرهنگی است و مظاهر غیر مذهبی نباید در آن وجود داشته باشد؛ باید در این خصوص حساسیت های موجود را درک کرد.

معظم له با بیان این که هرگونه خدمت در شهر مقدس قم ذخیره یوم المعاد خواهد بود، خطاب به استاندار جدید اظهار داشتند: قدر توفیقی که نصیب تان شده است را بدانید و با تمام وجود به قم و شهروندان خدمت کنید.

ایشان خواستار تشکیل اتاق فکری از سوی استاندار قم به منظور بررسی کاستی ها و رفع آسیب های استان شدند و تاکید کردند: در انجام پروژه ها و طرح ها اصل مهم اولویت بندی را مد نظر داشته باشید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تاکید و تصریح کردند: احداث فرودگاه روند عمران و آبادانی قم را سرعت می بخشد و در این خصوص نیز باید پیگیری ها و اقدامات لازم از سوی استانداری صورت گیرد.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد گروهی نفوذی می خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند، اینها از این طریق می خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند؛ در این خصوص نیز باید هوشیار بود.

captcha