راه بازگشتی وجود ندارد، اگر مقاومت کنیم قطعا پیروز خواهیم شد /  سفر دزدانه ترامپ به عراق نشانه منفور بودن آمریکا در منطقه است

راه بازگشتی وجود ندارد، اگر مقاومت کنیم قطعا پیروز خواهیم شد / سفر دزدانه ترامپ به عراق نشانه منفور بودن آمریکا در منطقه است


مقامات آمریکا برای این که ما را تحت فشار قرار دهند همه قوانین دنیا را زیر پا گذاشته اند، ما اگر مقاومت کنیم یقینا پیروز خواهیم بود و از سویی دیگر شکاف دیگر کشورها نیز با آمریکایی ها بیشتر خواهد شد‌

حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر اقتصاد، با اشاره به این که مشکلات اقتصادی منجر به مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می شود، فرمودند: اقتصاد می تواند عاملی برای ساماندهی مسائل فرهنگی و سیاسی باشد.

ایشان در ادامه تصریح کردند: مشکلات امروز جامعه بخشی از آن منشا خارجی دارد و به تحریم مرتبط است؛ اما باید بدانیم که بخش قابل توجهی از مشکلات منشأ داخلی دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از عدم نظارت دقیق دولت بر واردات و صادرات، فرمودند: این که گفته می شود کمتر از 25 درصد صادر کنندگان ارز خود را وارد بازار کرده اند، واقعا جای تعجب دارد.

معظم له افزودند: عده ای نیز با ارز دولتی 4200 تومانی جنس و کالا وارد می کنند اما با قیمت های بالا به مردم می فروشند، این نشان می دهد نظارت درستی وجود ندارد.

ایشان اضافه کردند: به دلیل عدم نظارت کامل دولت، مؤسسات مالی و اعتباری چه مشکلات بزرگی را برای مردم ایجاد کردند؛ چرا از اول نظارت نمی شود تا کار به اینجا برسد؟

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین ادامه روند قاچاق کالا به کشور را برای اقتصاد خسارت بار توصیف کرد و خواستار نظارت بیشتر در این خصوص شدند.

معظم له در ادامه با اشاره به این که بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت باید خرج هزینه های جاری و پرداخت حقوق و یارانه شود، فرمودند: متاسفانه دولت بیش از حد فربه و بزرگ شده و با این شرایط پولی نمی ماند که صرف کارهای عمرانی و اساسی شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مشکل بانک ها، خاطرنشان کردند: تا بانک ها اصلاح نشوند اقتصاد سامان پیدا نخواهد کرد، متاسفانه کنترل دولت در این خصوص کم است، بانک ها هر کاری که دلشان بخواهند انجام می دهند و عملکرد نادرست شان داد مردم را درآورده است.

ایشان با تاکید بر لزوم نظارت شدید بر سیستم بانکی، اضافه کردند: یکی از مشکلات بانک ها تولید و خلق پول است که آسیب های زیادی به اقتصاد وارد می کند؛ در این خصوص باید نظارت های بیشتری صورت گیرد.

معظم له افزودند: مشکل نقدینگی نیز برای کشور آسیب آفرین شده است، وقتی نقدینگی در کشور زیاد شود، افزایش تورم و مشکلات بعد از آن، طبیعی خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که دولت در خصوص این موضوعات باید فکر جدی بکند، فرمودند: همه باید در شرایط کنونی دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور حل شود، نباید در جامعه ایجاد یاس و نا امیدی کرد.

ایشان در پایان این بخش از سخنان خود پیشنهاد مذاکره با آمریکا که از سوی برخی افراد مطرح شده را نکوهش کرد و فرمودند: اینها باید بدانند که آمریکایی ها دنبال بهانه جویی و درصدد براندازی جمهوری اسلامی هستند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی رییس جمهور آمریکا را گرفتار یک مشت اوهام و خیالات دانست و فرمودند: مقامات آمریکا برای این که ما را تحت فشار قرار دهند همه قوانین دنیا را زیر پا گذاشته اند، ما اگر مقاومت کنیم یقینا پیروز خواهیم بود و از سویی دیگر شکاف دیگر کشورها نیز با آمریکایی ها بیشتر خواهد شد.

معظم له خاطرنشان ساختند: سفر دزدانه، مخفیانه و ذلیلانه رییس جمهور آمریکا به عراق نشانه منفور بودن آمریکایی ها در منطقه است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به دیگر شکست های آمریکا در منطقه از جمله در سوریه، یمن و نیز مقابله جانانه فلسطینی ها با صهیونیست ها، فرمودند: شکست فاجعه بار صهیونیست ها یک رخداد بزرگی بود که کمتر به آن توجه شد؛ صهیونیست ها با آن همه هیاهو و تبلیغاتی که می کنند ناچار شدند خودشان پیشنهاد آتش بس بدهند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعا برای حل مشکلات کشور، یادآورشدند: باید روی نقاط مثبت تکیه و مردم را امیدوار کرد؛ ما راهی رفته ایم که برگشت نداریم؛ باید با قدرت همین مسیر مقاومت را ادامه دهیم.

معظم له افزود: ما به سهم خودمان برای حل مشکلات دعا می کنیم، امیدواریم همه شما دست به دست هم دهید و بین وزرا هم اختلافی نباشد.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید.

captcha