شیعه نقش ویژه‌ای در پیدایش علوم اسلامی داشته است

شیعه نقش ویژه‌ای در پیدایش علوم اسلامی داشته است


شیعیان در تاریخ اسلام مورد ظلم دیگران واقع شدند و دیدیم در زمان فاطمی‌ها چطور مورد بغض دیگران بودند.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، سیدادریس الهانی صبح امروز در مراسم اختتامیه این کنگره که در سالن رسول اعظم مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: شیعیان در تاریخ اسلام مورد ظلم دیگران واقع شدند و دیدیم در زمان فاطمی‌ها چطور مورد بغض دیگران بودند.

با اشاره به نقش شیعیان در پیدایش علوم اسلامی گفت: بسیاری از علمای مذاهب دیگر از علوم شیعی اسلامی برای پیشرفت علوم خود استفاده کردند.

این متفکر مراکشی با اشاره به ظلم‌هایی که علیه شیعیان انجام شده است خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش کردند که نقش بزرگ شیعیان در پیدایش علوم اسلامی را انکار کرده یا از بین ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از نویسنده‌های مصری در مورد سیدجمال‌الدین اسدآبادی نوشته که شیعه ایرانی نبوده است گفت: من به وی تاکید کردم که این مساله علمی نیست بلکه نمی‌خواهید افتخاری که وجود دارد به شیعیان نسبت داده شود.

الهانی با تاکید بر اینکه شیعیان نقش بزرگی در پیدایش علوم اسلامی داشته‌اند تصریح کرد: برخی متفکران به دنبال این هستند که فکر شیعه را مسخره کرده و آنها را ساده جلوه دهند و سلامت فکر شیعه را زیر سوال ببرند.

captcha