ابراز خرسندی از اعزام زائران ایرانی به حج تمتع

ابراز خرسندی از اعزام زائران ایرانی به حج تمتع


به دلیل دوری راه و برخی مسائل، سفر حج با مشکلاتی همراه است؛ اما نباید از برگزاری حج غفلت کرد؛ زیرا برگزار نشدن حج، زیان های فراوانی را به همراه خواهد داشت و برگزاری آن برکات زیاد فردی و اجتماعی دارد.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت، فرمودند:  خدا را شکر می کنیم که حج راه افتاد و پس از یک وقفه کوتاه دوباره شاهد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع هستیم.
ایشان به برخی مشکلات سفر حج اشاره کرد و اظهار داشتند: البته به دلیل دوری راه و برخی مسائل، سفر حج با مشکلاتی همراه است؛ اما نباید از برگزاری حج غفلت کرد؛ زیرا برگزار نشدن حج، زیان های فراوانی را به همراه خواهد داشت و برگزاری آن برکات زیاد فردی و اجتماعی دارد.
معظم له تصریح کردند: متاسفانه برخی از افراد از شیوه اعزام و حضور زائران ایرانی در عربستان تفسیرهای نادرستی انجام می دهند که هرگز این تعبیرات مورد تایید نیست و به اعزام زائران آسیب می رساند. امیدواریم که حج امسال در آرامش و به خوبی برگزار شود و در آینده نزدیک اعزام زائران به عمره مفرده را شاهد باشیم.
ایشان ادامه دادند: متاسفانه عده ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود؛ اما ناکام ماندند و امسال شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، خواستار رعایت نکات بهداشتی، اخلاقی و امنیتی از سوی زائران شد و تصریح کردند: باید همه مسائل از سوی مسؤولان با دقت انجام شود؛ اما زائران نیز وظایفی برعهده دارند که نباید از آن غفلت کنند.
دوری از مسائل حاشیه ای، پرهیز از مباحث اختلافی، نرفتن بیش از حد به خرید و بازار، احتیاط در رفت و آمدها، رعایت حجاب اسلامی در میان بانوان، و خوش رفتاری نیز از مسائل مورد تاکید حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به زائران ایرانی بودند.
توجه به مسائل معنوی، توسل و قرائت قرآن کریم نیز از مسائل بسیار مهمی بود که این مرجع تقلید به زائران محترم ایرانی توصیه کردند.

برچسب ها : مکارم شيرازي حج
captcha