سه وزیری که انتخاب شده اند باید خرابی های زیادی را آباد کنند

سه وزیری که انتخاب شده اند باید خرابی های زیادی را آباد کنند


کار ارشاد باید زنده کردن ارزش های اسلامی باشد، متاسفانه این وزارتخانه از این مساله فاصله گرفته است؛ باید ببینیم وزیری که روی کار می آید این فاصله را جبران می کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی گردد یا نه؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با استناد به حدیثی از حضرت رسول(ص) همسایه خوب بودن و با همسایگان خوش رفتاری کردن را دارای آثار متعدد دانستند.

ایشان عمران و آبادانی خانه ها و شهرها و طول عمر را از مهم ترین آثار خوش رفتاری با همسایگان ذکر کردند.

معظم له بیان داشتند: اگر کشورهای همسایه با یکدیگر خوب باشند باعث عمران و آبادانی کشورهای شان می شود، آرامش شان برقرار می شود اما امان از روزی که همسایگان به تحریک دشمنان، به جان هم بیفتند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: الان دشمنان چنان همسایگان اسلامی را تحریک کرده اند که درگیری های عجیبی ایجاد شده است، آنچه در افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق و یمن و مانند آن می گذرد نتیجه توطئه و تحریک مستکبران جهانی و البته غفلت امت اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: غربی ها که دور از آموزه های اسلام هستند خودشان با هم خوب هستند، ما که مسلمان هستیم چگونه هستیم، آیا این جای تاسف ندارد؟ یک مساله به توطئه دشمنان بر می گردد و یک بعد دیگرش نیز به ضعف فرهنگی گروهی از مسلمین بر می گردد.

معظم له خاطرنشان کردند: چرا باید رژیم غاصب اسرائیل در امنیت باشد و سوریه در آتش بسوزد، اگر همین امروز آتش جنگ در این کشور خاموش شود شاید پنجاه سال نتوان ویرانی های این کشور اسلامی را جبران کرد، چرا باید مسلمانان آلت دست بیگانه شوند؟

ایشان تصریح کردند: دلارهای نفتی سعودی ها که آلت دست استکبار و آمریکا هستند، سبب ویرانی ها در بلاد اسلامی شده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را دین محبت دانستند و گفتند: بر خلاف آنچه وهابیت خبیث انجام می دهد که اندیشه و عمل شان تخریب، خشونت و وحشی گری است، اسلام دین محبت و مودت و برادری است.

معظم له در نتیجه گیری از این بخش سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با عمل به تعلیمات اسلامی مسلمانان با یکدیگر خوب رفتار کرده و برادری و اخوت خود را ثابت کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به عوض شدن سه وزیر دولت، تصریح کردند: هر سه این وزارتخانه ها (آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) مشکلات عظیم دارند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد.

معظم له بیان کردند: کار ارشاد باید زنده کردن ارزش های اسلامی باشد، متاسفانه این وزارتخانه از این مساله فاصله گرفته است؛ باید ببینیم وزیری که روی کار می آید این فاصله را جبران می کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی گردد یا نه؟

ایشان گفتند: ورزش هم مشکلات زیاد دارد، ورزشی که باعث سلامت انسان و جامعه می شود ورزش همگانی است که متاسفانه خبر چندانی از آن نیست، ورزشی که جنبه سرگرمی دارد ورزش قهرمانی است، دنیا هم به آن دامن می زند تا عده ای سرگرم باشند و مزاحم کارشان نشوند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: البته اگر ورزش قهرمانی به تجارت تبدیل نشود و سرگرمی سالم باشد، اشکالی ندارد؛ از وزیر جدید تقاضا داریم مشکلات ورزش قهرمانی را حل کند تا به صورت سالم در بیاید، ورزش های عمومی را نیز ترویج کنند تا باعث سلامت جامعه شود و از آن مهم تر مسائل مربوط به جوانان را چاره جویی کنند.

معظم له به مردم نیز توصیه کردند که اگر می خواهند سالم باشند و از بیماری ها دور باشند باید تحرک کافی داشته باشند، امیدواریم وزیر جدید ورزش بتواند به مسائل مربوط به جوانان که از خود ورزش هم مهم تر است توجه کافی داشته باشد.

ایشان با بیان این که آموزش و پرورش نیز مشکلات زیادی دارد، به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان واکنش نشان دادند و گفتند: یک وقتی چشم باز کنیم و ببینیم صندوق ذخیره با آن سرمایه عظیم چراگاه عده ای از خدا بی خبر شده است، و ببیینیم به چه وضع و روزی درآمده است. در حالی که فرهنگیان عزیز نیازهای مالی فراوانی دارند.

حضرت آیت الله العمظی مکارم شیرازی خواستار نظارت دقیق و همه جانبه بر نهادها و دستگاه ها شدند و بیان کردند: ما به یک بازرسی قوی در کشور نیاز داریم تا به همه چیز نظارت کنند قبل از این که چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد، باید بازرسان قوی در همه نهادها بچرخند و اجازه تخلف ندهند، نه این که بعد از غارت کردن بیت المال، اعطای وام های کذایی و حقوقی های نجومی متوجه موضوع شوند.

معظم له در پایان اظهار داشتند: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم مشکلات را با همکاری و حسن نیت و دلسوزی حل کنیم و قدر این کشور مستقل و امن و امان را بدانیم.

برچسب ها :
captcha