پيام حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(دامت بركاته) به مناسبت سالگرد فاجعه منا

پيام حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى(دامت بركاته) به مناسبت سالگرد فاجعه منا


به يقين اين حادثه شوم لكه ننگى بود كه بر دامان آل سعود كه خود را مسئول حفظ جان حجاج مى‌ دانند، نشست كه با هيچ آبى پاك نمى‌ شود‌

بسم الله الرحمن الرحيم

هر قدر به ايام منا نزديك‌تر مى‌شويم، خاطره دردناك شهيدان سال گذشته در نظرها مجسم‌تر مى‌شود و همه بر مرتكبان آن لعن و نفرين مى‌فرستند.
به يقين اين حادثه شوم لكه ننگى بود كه بر دامان آل سعود كه خود را مسئول حفظ جان حجاج مى‌دانند، نشست كه با هيچ آبى پاك نمى‌شود.
همچنين لكه ننگى بر دامان تمام سازمان‌هاى بين المللى مدعى حفظ حقوق بشر نشست، چرا كه آنها هيچ عكس‌العمل مناسبى در برابر اين كشتار عجيب و بى‌سابقه نشان ندادند و حتى قبول زحمت نكردند كه درباره آن تحقيق و تفحص كنند و رسانه‌هاى آنها نيز هماهنگ با آنها عمل كرد.
در حالى كه اگر چند نفر در يكى از كشورهاى اروپايى كشته مى‌شد اعلام عزاى عمومى مى‌كردند و همه سران اروپايى اجتماع مى‌كردند تا چاره‌اى براى آن بينديشند ولى جان چندين هزار نفر انسان بى‌گناه را به سادگى پايمال كردند، چرا كه با منافع كثيف مالى آنها و كمك‌هاى نامشروعى كه از سعودى مى‌گيرند هماهنگ نبود.
اين شهيدان ميهمانان خدا بودند، ضيوف الرحمان محسوب مى‌شدند و در سرزمين وحى مشغول انجام يك فريضه بزرگ الهى بودند و به فرموده رهبر انقلاب «آل سعود حتى يك عذرخواهى ساده نكردند».
اگر عقل و درايتى در كار بود علاوه بر عذرخواهى از همه خانواده‌هاى شهداى منا و مسجدالحرام دعوت به حج مى‌كردند، از آنها پذيرايى و دلجويى مى‌نمودند و خسارات آنها را به طور كامل مى‌پرداختند و اعلام مى‌كردند در اين باره تحقيق مى‌كنند، چنان‌چه مقصرانى بوده‌اند ـ كه حتماً بوده‌اند ـ آنها را مجازات مى‌كنند، ولى دريغ از يك جو عقل و تدبير!
از همه زشت‌تر فتواهاى مفتيان خودفروخته سعودى بود كه بردگان سياسى آل سعود محسوب مى‌شوند، گاه گفتند حكومت سعودى اصلا مقصر نبوده، مقصر خود مردم بوده‌اند و گاه گفتند اينها مقدرات الهى است كه نمى‌توان از آن جلوگيرى كرد و سخنان ديگر بى‌پايه‌اى از اين قبيل.
آل سعود بدانند اين خاطره با گذشت زمان فراموش نمى‌شود و امت اسلامى كه عزيزان خود را در اين فاجعه دردناك از دست دادند بر آنها نفرين مى‌فرستند و روزى انتقام آن را خواهند گرفت.

ان ربك لبالمرصاد

captcha