تکفیری ها تهدید مشترک جهان اسلام محسوب می شوند/ آل سعود هم از خطر جریان های تکفیری در امان نخواهد بود

تکفیری ها تهدید مشترک جهان اسلام محسوب می شوند/ آل سعود هم از خطر جریان های تکفیری در امان نخواهد بود


خطر تکفیری ها ناشی از تفکر و مکتب انحرافی است و علمای اسلام باید ریشه این تفکر را بخشکانند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر اوقاف اردن با بیان این که دو خطر بزرگ جهان اسلام را تهدید می کند، اظهار کردند: نخستین خطر تکفیری ها هستند که تمام جهان و کشورهای اسلامی را تهدید می کند، امروز خطر تکفیری ها هم منجر به قتل نفوس شده است و هم به تخریب کشورهای اسلامی و هم به شادی دشمنان اسلام منجر شده است.

ایشان با بیان اینکه هیچ کشوری حتی عربستان سعودی که به عقیده ما زادگاه تکفیر است، از خطر آنها مصونیت نخواهد داشت، افزودند: دومین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند، رژیم اشغالگر قدس است که از دشمنان قدیمی و قسم خورده مسلمانان محسوب می شود.

معظم له با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و مسجدالاقصی، تصریح کردند: امروز مشکلاتی که برای مسجدالاقصی ایجاد شده است برای جهان اسلام و علمای جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خطر تکفیری ها فقط بوسیله نیروی نظامی برطرف نخواهد شد، اظهار کردند: خطر تکفیری ها ناشی از تفکر و مکتب انحرافی است و علمای اسلام باید ریشه این تفکر را بخشکانند و از عجایب روزگار این است که آل سعود که دیدگاه تکفیری در کتاب ها و مدارسشان تدریس می شود، ائتلافی ضد تکفیری با عضویت بیش از سی کشور تشکیل داده اند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد که آل سعود نیز به خطر تکفیری ها پی برده اند، افزودند: امروز ایجاد تفرقه بین مسلمانان از توطئه های دشمنان است و آنها سعی دارند تا در بین شیعیان سنی هراسی و در بین اهل سنت شیعه هراسی را ایجاد کنند.

ایشان افزودند: ما درایران در شمال و جنوب و شرق و غرب اهل سنت زندگی می کنند و ما با آنها زندگی مسالمت آمیزی داریم و حتی در کشور افغانستان نیز اهل سنت و شیعه در حکومت شریک هستند.

برچسب ها :
captcha