رسانه باید در خدمت دین و مردم باشد/ نمی توان به خاطر جلب رضایت عده ای خاص خطوط قرمز را کنار گذاشت

رسانه باید در خدمت دین و مردم باشد/ نمی توان به خاطر جلب رضایت عده ای خاص خطوط قرمز را کنار گذاشت


ما خط قرمز‌ها و چارچوب‌هایی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم که اگر از این خطوط قرمز حتی با هدف جلب رضایت عده‌ای عبور کنیم؛ اسباب استعمار و فساد را فراهم کرده‌ایم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع شماری از فعالان فرهنگی و دست اندرکاران صدا و سیمای اصفهان، با اشاره به ابزار مهم رسانه در جهان اظهار داشتند: اگر بتوانیم از این ابزار در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات در این عرصه از بین خواهد رفت.

ایشان با تأکید بر جدی گرفتن رسانه ابراز داشتند: لازم است از علوم و تکنولوژی های روز در حوزه ‌های مختلف بهره گرفت. همانطور که نیروی اتمی می تواند مفید باشد، غیر مفید هم خواهد بود. البته این بستگی به نوع نگاه انسان و سران کشورها دارد که چگونه از این علوم بهره‌ بگیرند.

معظم له زبان رسانه را گویا خواند و فرمودند: رسانه ابزار مفیدی است، اگر بتوانیم آن را در خدمت مردم و دین و اسلام در بیاوریم کار بزرگی انجام داده‌ایم؛ اما نباید تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار بگیریم؛ زیرا فرهنگ غرب براساس اصل لذت‌ و سود است که ما فرهنگ آنها را قبول نداریم.

ایشان افزودند: ما خط قرمز‌ها و چارچوب‌هایی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم که اگر از این خطوط قرمز حتی با هدف جلب رضایت عده‌ای عبور کنیم؛ اسباب استعمار و فساد را فراهم کرده‌ایم و دچار اشتباه و خسران شده‌ایم.

معظم له اصفهان را مرکز علم، دیانت و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) خواند و خاطرنشان کردند: علمای بزرگ و شخصیت‌های والا مقامی در اصفهان می زیسته‌اند و باید موقعیت این شهر مذهبی حفظ شود.

ایشان با اشاره به برخی از شیطنت‌های دشمنان اسلام در اصفهان تصریح کردند: با توجه به حسن سابقه اصفهان و ذهنیت خوب مردم درباره این منطقه، حرکت‌هایی از سوی دشمنان و افراد فاسد برای بدنام کردن و متزلزل ساختن این موقعیت صورت گرفته که شما فعالان فرهنگی می‌توانید در مقابل این حرکت‌ها ایستادگی کنید.

معظم له به شأن و جایگاه مرحوم علامه مجلسی در اسلام اشاره کرد و یادآور شدند: مدتی قبل با برخی از مسؤولان شهر اصفهان دیداری داشتم که در آن جلسه برای سامان دادن به بقعه علامه مجلسی تصمیماتی گرفته شد و صداو سیما و برخی از مسؤولان قول مساعدت دادند.

ایشان افزودند: بقعه فعلی علامه مجلسی در شأن ایشان نیست و مناسب است در اصفهان آستانه علامه مجلسی ساخته شود که البته در این زمینه صحبت‌هایی شده است و قرار است در کنار این مرکز، مراکز آموزشی و دانشکده علوم حدیثی به نام علامه تأسیس شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تهیه مستند از زندگی‌ علما را مایه آشنایی مردم با علمای اسلام دانست و افزودند: صدا و سیمای اصفهان باید درباره زندگی علامه مجلسی فیلم مستندی تهیه کند که این‌گونه فعالیت‌ها سبب آشنایی و جذب مردم است.

ایشان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مفید را عبادت خواند و تأکید کردند: آشنا کردن مردم با معارف اهل بیت(علیهم السلام)، تهذیب اخلاق، پیشرفت عقاید، مبارزه با مفاسد، مبارزه با دشمنان اسلام، مذهب و نظام عبادت است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با تشکر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر فرمودند: محکم در کار خود بایستید و از خداوند مدد بخواهید تا کار شما روز به روز قوی‌تر از روزهای قبل باشد.

برچسب ها :
captcha