فناوری های نوین، بدون نظارت مشکل ساز است

فناوری های نوین، بدون نظارت مشکل ساز است


فناوری های جدید همانند شمشیری دولبه هستند که از جهتی می توانند اسباب تخریب شوند، مسأله مهم این است که فناوری ها باید به گونه ای در اختیار جامعه قرار داده شوند که راه های سوء استفاده از آنها وجود نداشته باشد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سید اسد الله دهناد سرپرست شرکت مخابرات کشور با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه فرمودند: در مسائل تلفن ثابت و همراه که از فناوری های جدید به شمار می رود شکی نیست که می تواند پیشرفت های بسیاری را در زمینه اجتماعی، سیاسی، دینی و فرهنگی ایجاد کند.

ایشان افزودند: فناوری های جدید همانند شمشیری دولبه هستند که از جهتی می توانند اسباب تخریب شوند، مسأله مهم این است که فناوری ها باید به گونه ای در اختیار جامعه قرار داده شوند که راه های سوء استفاده از آنها وجود نداشته باشد.

معظّم له با بیان این که منافع فناوری باید مورد استفاده قرار گیرد و مضرات آن از بین برود، اظهار داشتند: اگر فناوری بدون کنترل در اختیار جامعه قرار گیرد مشکلات بسیاری را پدید می آورد، به ویژه این که دشمنان انقلاب در صدد سوء استفاده از فناوری های جدید هستند.

ایشان ادامه دادند: یکی از ضایعات مهم فناوری این است کسی که با تلفن همراه خود متصل به اینترنت می شود تمامی اطلاعات شخصی و غیر شخصی آن فرد در اختیار دشمنان قرار می گیرد، فناوری و ارتباطات نباید وسیله ای برای جاسوسی و سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به مضرات طبی ارتباطات و فناوری های جدید ابراز داشتند: اخیرا 200 نفر از دانشمندان داخل و خارج گواهی دادند که امواج فناوری های اینترنت و تلفن همراه آثار سوئی دارد، باید اندیشید که چگونه با ضررهای فناوری مقابله کرد.

معظّم له عنوان کردند: نباید گفت حال که فناوری در اختیار ما قرار دارد همه گونه استفاده ای می توان از آن کرد، باید در آسیب های ارتباطات و فناوری ها تفکر کرد تا به حداقل برسد؛ باید روش های صحیح استفاده و آسیب های فناوری به مردم آموزش داده شود.

ایشان خاطرنشان کردند: از تمام نعمت های الهی می توان استفاده درست یا نادرست کرد، آموزه های دین به انسان ها تعلیم داده است که از نعمت های خداوند متعال به صورت صحیح استفاده شود؛ روش های صحیح استفاده از فناوری های نوین باید به مردم جامعه آموزش داده شود.

معظّم له اضافه کردند: اخیرا شنیده شده است که مخابرات در صدد افزایش قیمت ها است، باید برای مردم توضیح داده شود که بالابردن قیمت ها ضروری بوده یا با هدف بهره برداری بیشتر انجام گرفته است، مردم را باید در جریان کارها قرار داد.

برچسب ها :
captcha