مسؤولان با شجاعت یارانه غیر نیازمندان را حذف کنند

مسؤولان با شجاعت یارانه غیر نیازمندان را حذف کنند


گرفتن یارانه برای افراد بی نیاز اشکال شرعی دارد، نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت المال استفاده کنند، استفاده از بیت المال برای نیازمندان است؛ برخی از افراد از پیشامدها و عوارض حذف یارانه اغنیا هراس دارند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک هفته کارگر فرمودند: اسلام برای کارگران احترام قائل بوده و برای آنها مقاماتی را در نظر گرفته است.

ایشان افزودند: در روایات آمده که قطرات عرق کارگر همانند قطرات خون شهید در میدان جهاد است، همچنین وقتی کارگر خسته می شود و به دلیل این خستگی می خوابد و استراحت می کند، خوابش برای رفع خستگی عبادت است.

معظّم له با بیان این که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) دست کارگری را بوسید، اظهار داشتند: گمان نمی کنم در هیچ فرهنگی همانند اسلام به کارگران اهمیت داده شده باشد؛ بسیاری از ائمه طاهرین(علیهم السلام) نیز کارگری می کردند، امام علی(علیه السلام) با زحمت کارگری خود هزاران بنده را آزاد کرده و املاکی را وقف اسلام کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: فرهنگ کارگری اسلام باید به وسیله رسانه ها انتشار پیدا کند، باید به این نکته توجه داشت که اگر تلاش کارگران نباشند جامعه می خوابد؛ مقام کارگر باید آن چنان که در دین مبین اسلام بیان شده معرفی شود.

ایشان با بیان این که کارگران در کنار فعالیت های خود باید مسؤولیت پذیر نیز باشند، ابراز داشتند: کارگر کسی است که در کنار انجام فعالیت های خود، مسؤولیت پذیر نیز باشد؛ در روایات آمده است که خداوند دوست دارد کارها متقن و محکم انجام شود که کارگران نیز باید این چنین باشند؛ رسانه ها وظیفه دارند مقام کارگران را به آنان بشناسانند و مسؤولیت پذیری را در آنان تقویت کنند.

معظّم له با اشاره به فعالیت های بهزیستی عنوان کردند: یکی از مهم ترین خدمات اسلام این است که قدرتمندان باید به فکر ضعفا باشند، کسی که معلول به دنیا آمده یا پس از سال ها تلاش و زحمت از کار افتاده است عضوی از جامعه به شمار می رود، از همین رو برای نیازهای این گونه افراد نیز باید تلاش شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که دولت باید تلاش کند تا نرخ بیکاری را کاهش بیشتری دهد، خاطرنشان کردند: البته در حال حاضر در شرایط سختی قرار داریم، اگر در این شرایط سخت نرخ بیکاری کاهش پیدا کند، افتخار بزرگی محسوب می شود.

ایشان یاد آور شدند: امروزه جوانان از ترس بیکاری ازدواج نمی کنند و وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند؛ اگر کسی ثروتمند است به جای این که پول خود را به خارج از کشور ببرد یا در مسیرهای دیگر خرج کند، باید سعی داشته باشد ایجاد اشتغال کرده و کار را توسعه دهد.

معظّم له با بیان این که مسأله یارانه ها (به صورت فعلی) از آغاز اشتباه بود، فرمودند: متأسفانه زمانی برخی شعارهای روزمره را ملاک قرار داده و آینده را به خطر انداختند، چیزی هم که داده شود پس گرفتن آن بسیار سخت است اما این مشکل باید حل شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: گرفتن یارانه برای افراد بی نیاز اشکال شرعی دارد، نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت المال استفاده کنند، استفاده از بیت المال برای نیازمندان است؛ برخی از افراد از پیشامدها و عوارض حذف یارانه اغنیا هراس دارند، اما مسؤولان باید با شجاعت کامل به این کار ادامه دهند؛ حداقل 50 درصد کشور به دریافت یارانه نیاز ندارند، یارانه متعلق به نیازمندان است، اگر یارانه این 50 درصد حذف شود (22 هزار میلیارد تومان) کارهای عمرانی بزرگی می توان با آن انجام داد.

ایشان با بیان این که هر کار مهمی عوارضی دارد، مسؤولان را به حذف یارانه افراد بی نیاز توصیه کرد و اظهار داشتند: این کار مهم را انجام دهید تا آیندگان به شما درود بفرستند، اگر در این راه خلوص نیت وجود داشته باشد خداوند متعال نیز کمک می کند.

برچسب ها :
captcha