سازمان ملل باید نسبت به اقدامات غرب در قبال تروریست‌های داعشی حساس باشد

سازمان ملل باید نسبت به اقدامات غرب در قبال تروریست‌های داعشی حساس باشد


برخی از کشورها در حال انجام کارهای دوگانه درباره گروهک تروریستی داعش هستند، از یک سو آنها را محکوم کرده و از سوی دیگر به صورت پنهانی به آنها کمک می‌کنند‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار ملادنوف، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با بیان این‌که جوامع بشری در تمام دوران‌ها به ویژه دوران کنونی با یکدیگر ارتباط دارند، فرمودند: اگر گوشه‌ای از جامعه بشری آسیب ببیند آسیب آن به همه می‌رسد و اگر از آسیب نجات پیدا کند، سود و نفع آن به همه می‌رسد.

ایشان افزودند: مشکلات عراق تنها برای این کشور و همسایگان آن نیست، بلکه می‌تواند مشکلی برای تمام جوامع بشری باشد؛ اکنون می‌بینیم مسأله تکفیری‌ها که مشکل عراق است، از مرزهای این کشور عبور کرده و تمام جوامع بشری حتی جوامع اروپایی را نیز تهدید می‌کند.

معظّم له «با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خاطرنشان کردند: ما در این کنگره به دنبال بیان خطر و تهدید جریان‌های تکفیری برای تمام جوامع بشری بودیم و اگر همه این‌گونه فکر کنند مشکلات زودتر حل می‌شود.

ایشان ادامه دادند: موضوع دیگری که در کنگره از اصول اساسی خود قرار دادیم، اهانت نکردن مذاهب به مقدسات دیگران بود و در آنجا شاهد یک صحنه مسالمت آمیز عملی میان مذاهب مختلف بودیم، تا پایان نیز به این اصل وفادار بودیم و اخوت دینی تقویت شد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این‌که تکفیری‌ها به سبب عقاید انحرافی مرتکب جنایات وحشتناک می‌شوند، خاطرنشان کردند: مبارزه نظامی با این‌ها هر چند لازم است ولی کافی نیست، باید عقاید آنها به وسیله علمای اسلام، دانشمندان و رسانه‌ها بیان و خشکانده شود تا تکفیر برچیده شود.

ایشان تصریح کردند: البته مبارزه با افکار انحرافی آنها وظیفه علمای اسلام است، ولی انتظار داریم رسانه‌ها آنچه را ما بیان می‌کنیم در سراسر جهان منتشر کنند؛ در حالی که متأسفانه براساس اطلاعاتی که به ما داده‌اند رسانه‌های غربی از انتشار اخبار کنگره جهانی که درباره جریان‌های افراطی و تکفیری برگزار شد، خودداری کرده و آن را سانسور کرده اند، در حالی که به نفع تمام آنها بود.

معظّم له تأکید کردند: برخی از کشورها در حال انجام کارهای دوگانه درباره گروهک تروریستی داعش هستند، از یک سو آنها را محکوم کرده و از سوی دیگر به صورت پنهانی به آنها کمک می‌کنند؛ چه کسانی در حال رساندن سلاح به تروریست‌های داعشی و خرید نفت‌های غصبی آنها هستند؟ این‌ها نفت را به چه کسانی می‌فروشند.

ایشان یادآور شدند: آیا شما و دبیر کل وظیفه ندارید به این دولت‌ها اخطار بدهید از این اقدامات دوگانه دست برداشته تا داعش از بین برود؛ یقین داشته باشید، اگر به تروریست های داعشی کمک نرسیده و این هجمه فکری علمای اسلامی وجود داشته باشد، همچنین دولت عراق با نیروهای نظامی و مردمی خود به دنبال این مسائل باشد، در چند ماه کار این تروریست ها تمام می‌شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که در اخبار مطالبی بیان می‌شود که ما را نسبت به صداقت غربی‌ها در مبارزه با داعش مردد و مشکوک می‌کند، فرمودند: نخستین مطلب این است که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که داعش را آزاد گذاشته تا مسلمانان و داعش به جان یکدیگر افتاده و از هم بکشند، چرا که به نفع ما خواهد بود.

ایشان افزودند: مطلب دیگر این است که برخی از غربی‌ها گفته بودند که مسأله داعش تا سی سال آینده ادامه خواهد داشت، آیا معنای این گفتار چراغ سبز نشان دادن به گروهک تروریستی داعش برای ادامه کارهای خود نیست؟ شما باید در این مسائل مقداری دقیق‌تر مطالعه کنید تا ریشه‌ها را دقیق‌تر به دست آورده و به فکر آنها باشید.

معظّم له با اشاره به سخنان ملادنوف که به نوعی از برخورد مذاهب مختلف با یکدیگر در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌های داعشی نگران بود، خاطرنشان کردند: نباید هیچ نگرانی نسبت به مناطقی که از دست تروریست های داعشی آزاد می‌شود برای اجرای عدالت از سوی مذاهب مختلف داشته باشید؛ مطمئن باشید در عراق مذاهب در حال حاضر با یکدیگر در حال همکاری هستند.

ایشان تصریح کردند: داعش یک جمعیت کوچکی است که به دست ارتش و مردم عراق در حال از دست دادن منابع مختلف خود است، اگر کمکی از خارج به آنها نرسد، آیا ممکن است سال‌ها دوام بیاورند؟ یک جمعیت محدود چگونه می‌تواند در برابر یک ارتش قدرتمند نظامی و مردمی دوام بیاورد، چرا اعلام می‌کنند که سال‌ها باقی خواهند ماند؟

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: ما تمام توان خود را برای برچیدن شر گروه‌ تروریستی داعش از دنیا به کار خواهیم گرفت ولی متأسفانه ما نسبت به فعالیت‌ها غربی‌ها خوشبین نیستیم.

ایشان در پایان سخنان خود از انجام هر گونه اقدام برای بازگشت امنیت به کشور عراق استقبال کرد و از نماینده دبیر کل سازمان ملل در مسائل مربوط به عراق به سبب اقدامات انسانی و بشر دوستانه تقدیر کردند.

برچسب ها :
captcha