مشکلات مهمی  فرهنگ دینی ما را تهدید می کند

مشکلات مهمی فرهنگ دینی ما را تهدید می کند


واقعیت این است که مشکلاتی فرهنگ ما را تهدید می کند بنابراین باید ارزش های الهی، معنوی و اسلامی را حفظ کنیم و از بعضی مظاهر و تمدّن مادی غرب پیروی نکنیم‌

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار محمد نبی حبیبی دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با بیان این که این تشکّل امتحان خود را به خوبی پس داده است، فرمودند: معمولاً جناح های سیاسی خیلی زود تغییر شکل می دهند و به هر سو باد بوزد به همان سمت کشیده می شوند.

 ایشان بیان کردند: بحمدلله حزب مؤتلفه اسلامی در طول سالیان فعالیت خود چه قبل و چه بعد از انقلاب توانسته مسیر خود را ثابت نگه دارد و تغییری نداشته باشد و این افتخار بزرگی است که باید قدر آن را بدانید.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که شما بر پایه محکمی همچون مرجعیت تکیه کرده اید و همین یکی از عوامل اصلی موفقیت شما است، فرمودند: شما باید همواره در کنار ولایت، مرجعیت و اسلام و ارزش ها باشید.

 معظّم له در ادامه سخنان خود با استناد به آیاتی از قرآن کریم، یادآورشدند: کسانی که هدف شان خدا باشد و در این مسیر استقامت بورزند نیروهای عالم بالا به حمایت شان برمی خیزند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نیز این گونه بودند و در ادامه نیز همین برنامه باید ادامه پیدا کند.

 ایشان اسلام را دینی جامع و دارای برنامه برای تمامی ابعاد زندگانی بشر دانست و افزودند: حتی مسائلی که در برنامه های امروز جهان پیش بینی نشده است، اسلام برای آن راه حل و راهکار دارد.

 معظّم له با بیان این که اعتقاد برخی افراد به مبانی اسلام ضعیف است، فرمودند: برخی افراد واداده و مرعوب فرهنگ غرب هستند و باید آنها را نسبت به مبانی اسلامی توجیه کرد؛ هیچ مسأله ای وجود ندارد که طبق موازین فقهی برای آن جواب نداشته باشیم.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که امروز مشکلات مهمی مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزشی را تهدید می کند که عوامل متعددی دارد، فرمودند: برخی غرب زده ها تصور می کنند فضا باز شده و می شود تمدن غربی را در این کشور پیاده و مسائل اسلامی را تا جایی که نمی سازد توجیه کنیم و نادیده بگیریم و شعارهایی هم در این زمینه می دهند.

 ایشان یادآورشدند: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که نباید دولت را تضعیف کنیم اما معنای آن این نیست که انتقاد سازنده نداشته باشیم، وقتی مشکلی پیدا شده باید بیان کنیم.

 معظّم له با تأکید بر این که باید منطقی و معتدل صحبت کنیم، و از افراط و تفریط بپرهیزیم تصریح کردند: در عین حال واقعیت این است که مشکلاتی فرهنگ ما را تهدید می کند. بنابراین باید ارزش های الهی، معنوی و اسلامی را حفظ کنیم و از بعضی مظاهر و تمدن مادی غرب پیروی نکنیم و البته این مسأله گاهی هزینه هایی حتی برای مراجع هم دارد و باید هزینه آن را پرداخت.

 معظّم له تکفیری ها را خطری برای اسلام و مسلمین و بشریت دانست و فرمودند: نخستین خطر این گروه ها و جریان ها برای اسلام است؛ اینها دین رحمت و رأفت اسلامی را وارونه وخشن نشان می دهند، لطمه دوم را به مسلمین می زنند، اینها همه جا حمام خون به راه انداخته اند و هیچ زمانی مثل امروز کشورهای اسلامی درگیر جنگ داخلی و خونریزی نبوده است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: علمای اسلام، شخصیت ها و اندیشمندان دینی باید دست به دست هم دهند و این جریان ها را منزوی کنیم، بنده امروز به رییس العلمای اندونزی پیام فرستادم و ضمن تبیین رسالت مهم علمای اسلام در مقابله با جریان های تکفیری او را به کنگره خطر جریان های تکفیری که در ماه های آینده در قم برگزار می شود دعوت کردم.

امیدواریم خداوند آنها را بر سر عقل آورند و به راه های صحیح اسلام بازگردند.

برچسب ها :
captcha