مبلغان مناطق سنی نشین وحدت را به صورت عملی اجرا کنند

مبلغان مناطق سنی نشین وحدت را به صورت عملی اجرا کنند


مبلغانی که در چنین مناطقی مشغول تبلیغ هستند مرزداران مکتب اهل بیت(علیهم السلام) محسوب می‌شوند شما با جمع کردن پیروان دو مکتب در زیر یک سقف و یک نماز جماعت توانسته‌اید وحدت را به صورت عملی اجرا کنید‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مبلغان مناطق محروم و سنی نشین کشور مربوط به انجمن تعاون اسلامی، با تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و تبریک اعیاد شعبانیه، فرمودند: برنامه‌هایی که مبلغان مناطق محروم در پیش گرفته‌اند بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

ایشان با اشاره به معانی حیات و ممات در قرآن، حیات معنوی را مهمترین حیات دانست و ابراز کردند: طبق آیات قرآن انذار مردم حیات معنوی است.

معظّم له با اشاره به آیه «وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً»، اظهار کردند: تمام کسانی که در راه تبلیغ مردم حرکت می‌کنند احیا کننده بوده و مردم را به سوی حیات معنوی دعوت می‌کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت تبلیغ در مناطق سنی نشین، فرمودند: مبلغانی که در چنین مناطقی مشغول تبلیغ هستند مرزداران مکتب اهل بیت(علیهم السلام) محسوب می‌شوند.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که سرنوشت انسان‌ها در ایام جوانی رقم می‌خورد، افزودند: مبلغان می‌توانند به بهترین شکل روی جوانان برنامه ریزی کنند و اسباب هدایت بیشتر آنها را فراهم آورند.

ایشان دعوت به وحدت را یکی از امتیازات بزرگ مبلغان مناطق سنی نشین خواندند و ابراز کردند: شما با جمع کردن پیروان دو مکتب در زیر یک سقف و یک نماز جماعت توانسته‌اید وحدت را به صورت عملی اجرا کنید.

معظّم له ادامه دادند: اگر این‌ برنامه‌ها برای بزرگان نیز اجرا شود تحولی در جهان اسلام به وجود می‌آید.

ایشان با اشاره به این روایت که پرونده‌ انسان‌ها پس از مرگ بسته می شود اظهار کردند: تنها کسانی که علمی از خود به جا گذاشته باشند که دیگران از آن نفع ببرند، کسانی که صدقه جاریه‌ای از خود به یادگار گذاشته و کسانی که فرزند صالحی تربیت کرده‌اند پرونده آنها باز است و برایشان حسنه نوشته می‌شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که کار شما مبلغان هر سه مورد را در بر می‌گیرد،‌ فرمودند: باید قدر نعمت الهی احیا، تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان که نصیب شما شده را بدانید و به خوبی از آن استفاده کنید.

ایشان با بیان این‌که سعی کنید کار شما توسعه کمی و کیفی پیدا کند، ابراز کردند:‌ این اقدامات یکی از ذخائر یوم‌القیامه شما است؛ سعی کنید افرادی را به این برنامه‌ها دعوت کنید تا انشاء‌الله موج برنامه‌های تعاون اسلامی در مسأله تعلیم و تربیت همه جای کشور را گرفته و در بیرون از کشور نیز توسعه یاید.

برچسب ها :
captcha