باید جلوی سوء استفاده از مسأله مهدویّت و انتظار را گرفت

باید جلوی سوء استفاده از مسأله مهدویّت و انتظار را گرفت


دشمنان با خرافات به دنبال تضعیف آموزه مهم مهدویّت و انتظار هستند و با این کار می خواهند مسأله انتظار و ظهور را کمرنگ و بی اهمیّت و خرافی جلوه دهند‌

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان مؤسسه آینده روشن، مسأله ظهور حضرت امام عصر(عج) را از مهم ترین معتقدات شیعه دانستند.

 ایشان فرمودند: مسأله ظهور به قدری روشن بوده که حتی مردم شام که از اسلام دور افتاده بودند با این موضوع آشنا بودند چراکه حضرت امام سجاد(علیه السلام) در این باره سخنرانی کرده بودند و برای معرفی خود فرمود: منّا مهدی هذه الامّه (مهدی این امّت از ماست).

 معظّم له با بیان این که مهدویّت سه مرحله قبل از ظهور، حین الظهور و بعد الظهور دارد، فرمودند: درباره دو مرحله حین و بعد از ظهور کمتر کار شده است؛ جا دارد در این عرصه نیز کارهای علمی و پژوهشی گسترده ای انجام شود.

 ایشان یادآورشدند: برای بسیاری اشتباه بزرگی حاصل شده است که می گویند باید همه جا فاسد شود تا حضرت صاحب الامر(عج) ظهور کنند؛ در حالی که قرآن خلاف این مسأله را تصریح می کند؛ و می گوید باید بندگان صالح زمام امر را در ظهور آن حضرت به دست گیرند، از این رو باید مردم را از این اشتباه خارج کرد و عباد صالحین تربیت کرد، البته گاهی اوقات خواصی هستند که در این مسأله نیز ساده فکر می کنند.

معظّم له در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که از مسأله مهدویّت سوء استفاده های گسترده ای می شود و باید مراقب بود، ابراز داشتند: هر روز امام زمان و نایب امام زمان تازه ای مطرح می کنند و باید جلوی این سؤ استفاده ها را گرفت و مردم را هوشیار کرد. گاهی اوقات ما را در نامه ها تهدید هم می کنند که ما نایب امام زمان هستیم و اگر چنین و چنان نکنید چه می شود! و امثال این سخنان بی اساس.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: دشمنان با خرافات به دنبال تضعیف آموزه مهم مهدویّت و انتظار هستند و با این کار می خواهند مسأله انتظار و ظهور را کمرنگ و بی اهمیّت و خرافی جلوه دهند.

ایشان فرمودند: برخی از دوستان را هم باید از این اشتباه درآورد که تنها با دعا و نماز خواندن مشکل حلّ نمی شود، اینها همه خوب است، اما باید تلاش شود تا انسان ها به معنای واقعی کلمه، امام زمانی شوند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: خوشبختانه مسجد مقدس جمکران نیز تبدیل به پایگاه و کانون بسیار خوبی برای جلب توجه به مسأله ظهور و انتظار شده است و باید با حداکثر توان برای توجه دادن عمیق مردم به مسأله ظهور با برنامه مؤثر و منطقی تلاش کنیم، این کار تأثیر مهمّی برای اصلاح مسائل فرهنگی جامعه نیز دارد.

برچسب ها :
captcha