با اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی تحریم دشمن بی اثر می شود

با اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی تحریم دشمن بی اثر می شود


اگر در مصرف نعمت های الهی اعم از آب، برق، گاز و هوا و دیگر منابع افراط شود ممکن است حتی عده ای از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، نکته دیگر درباره نسل های آینده است که باید به فکر آنها نیز باشیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار شماری از طلاب فعال در عرصه تبیین صرفه جویی مصرف انرژی در کشور (اعضای نهضت ملی صرفه جویی در منابع ملی) تاکید کردند: مساله صرفه جویی در نعمت های الهی از اصول مسلم اسلام است.

ایشان فرمودند: باید بدانیم منابعی که روی زمین است، به هیچ وجه فنا ناپذیر نیست و باید در مصرف آن صرفه جویی کرد تا جامعه امروز و آیندگان دچار مشکل نشوند.

معظم له مصرف بی رویه منابع آب و دیگر نعمت های الهی را خسارت آفرین برای آیندگان دانست و فرمودند: اگر در مصرف نعمت های الهی اعم از آب، برق، گاز و هوا و دیگر منابع افراط شود ممکن است حتی عده ای از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، نکته دیگر درباره نسل های آینده است که باید به فکر آنها نیز باشیم.

ایشان با تاکید بر این که نعمت های الهی تنها متعلق به ما نیست، فرمودند: در آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دستورات بسیار زیادی در زمینه پرهیز از اسراف داریم و این مساله تنها به خوراک اختصاص ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی قناعت را گنجی گرانبها دانست و اضافه کردند: در آموزه های دینی داریم که کسی که اعتدال و میانه روی را رعایت کند فقیر نمی شود؛ اگر جامعه و کشوری صرفه جویی را رعایت کند هیچ گاه محتاج نمی شود.

ایشان با تاکید بر این که مصرف بی رویه منابع کشور را در شرایط خطرناکی قرار می دهد، خاطرنشان کردند: باید با استفاده از منابع قرآنی، روایی و تبیین سیره انبیا و اولیای الهی و بزرگان دینی فرهنگ مصرف را در جامعه اصلاح کرد تا در استفاده از منابع الهی صرفه جویی شود.

معظم له فرمودند: ما امروز در شرایط تحریم هستیم و معلوم نیست تحریم ها کی برداشته می شود؛ از این رو برای مبارزه با تحریم دشمن با اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی می توانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم و سیلی به صورت آنها بزنیم و به دشمنان نشان دهیم ما به واسطه تحریم ها مستاصل نشده ایم.

برچسب ها :
captcha