غرب از فرصت بدست آمده برای اعتمادسازی استفاده کند/ آمریکا و اسرائیل عامل اصلی نا امنی در منطقه هستند

غرب از فرصت بدست آمده برای اعتمادسازی استفاده کند/ آمریکا و اسرائیل عامل اصلی نا امنی در منطقه هستند


بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال به معنای واقعی در ایران حاصل شده و اگر دیگران مانع بر سر راه ما ایجاد نکنند دولتی بسیاری قوی تر از حالا خواهیم داشت.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) در دیدار سفیر آلمان در ایران، با اشاره به این که ما در مجموع خاطره خوبی از آلمان ها داریم و می خواهیم زندگی مسالمت آمیزی با آنها داشته باشیم، به پرسش های وی پاسخ گفتند.

ایشان در مورد رابطه مذهب و حکومت تصریح کردند: ما دو راه برای درک این رابطه داریم، راه اوّل این که تاریخ را نگاه کنیم می بینیم در تاریخ علمای مذهبی نقش های مؤثّری در نجات کشورهای اسلامی داشته اند. از سویی دیگر تجربه خودمان را در جمهوری اسلامی نگاه می کنیم می بینیم کشور ما قبل از انقلاب، کشوری ضعیف و ناتوان بود؛ تصمیم ها را مردم نمی گرفتند بلکه سفارت خانه های خارجی از جمله آمریکا و انگلستان می گرفتند ولی بعد از انقلاب در سایه مذهب نگاه تبدیل به کشور نیرومندی در منطقه شده ایم و دیگران برای مردم و مملکت ما تصمیم نمی گیرند.

معظم له افزودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال به معنای واقعی در ایران حاصل شده و اگر دیگران مانع بر سر راه ما ایجاد نکنند دولتی بسیاری قوی تر از حالا خواهیم داشت.

معظّم له در پاسخ به سؤال دیگر سفیر آلمان مبنی بر این علاقه برای گفت وگو با ایران، تاکید کردند: ما هم با این مسأله موافق هستیم و معتقدیم اگر این گونه رفت و آمدها باشد بسیاری از مشکلات حل می شود.

ایشان افزودند: غالبا دور نشستن و سخن گفتن سرچشمه سوء ظن و بدبینی است و کنار هم نشستن و سخن گفتن باعث از بین رفتن سوء ظن ها می شود. بویژه در مورد کشور ما که روی جهات سیاسی یک چهره تاریکی در رسانه های غربی از ایران ترسیم کرده اند؛ از این رو وقتی گروه هایی بیایند و از نزدیک هم دیگر را ببینند می فهمند این چهره یک چهره دروغین سیاسی است که از ایران، اسلام و تشیّع ترسیم شده است.

معظّم له تاکید فرمودند: گاهی خبرنگاران خارجی با ما تماس می گیرند و ما از آنها می پرسیم آیا ایرانی که در رسانه ها دیده اید و ایرانی که از نزدیک مشاهده کرده اید یکی است؟ در پاسخ می گویند نه کاملا متفاوت است.

ایشان اضافه کردند: مصالح سیاسی هم همین مساله را اقتضا می کند، اگر بنا است مردم دنیا با هم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند راهش این است که همدیگر را بشناسند نه چهره های غیر واقعی.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) خطاب به سفیر آلمان تاکید کردند: شما می توانید نقش مهمّی در توسعه روابط ایران و آلمان داشته باشید. آنچه از امنیت، آرامش و سلامت برخورد مردم با یکدیگر و دموکراسی که در انتخابات ایران دیده اید، را منتقل کنید و به سهم خودتان ذهنیت غرب را نسبت به ایران اصلاح کنید.

برچسب ها :
captcha