هشدار مجدّد معظّم له نسبت به بی توجهی به مسائل دینی در وزارت ارشاد

هشدار مجدّد معظّم له نسبت به بی توجهی به مسائل دینی در وزارت ارشاد


این که شنیده می شود مسأله عفاف و حجاب تحویل ارشاد داده شده است، من نمی دانم اگر این مسأله مهم به دست ارشاد بیفتد آیا کاری انجام می دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کار این کمیسیون را سنگین و مهم خوانده و فرمودند: از نظر دینی و نظام اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس مهم ترین کمیسیون به شمار می آید، چراکه اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود نظام و کشور به خطر می افتد.

ایشان با بیان این که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کردند: وقتی آمار طلاق در جامعه افزایش یابد و اعتیاد گسترش پیدا کند مشکلات دیگری نیز به تبع آن ایجاد خواهد شد.

معظّم له تلاش در راستای تقویت عرصه فرهنگ را لازم و مهم دانسته و با بیان توصیه های به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشتند: مصوّبات و طرح های ارائه شده در کمیسیون فرهنگی مجلس باید ضمانت اجرایی داشته باشد و برای این مهم باید فکری بکنید.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: گاهی افکار روشنفکر مآبانه و غرب زدگی مانع می شود که اندیشه های اسلامی به طور جدّی مورد توجه قرار گیرد.

ایشان تصریح کردند: شما باید محکم و استوار مبانی دینی را مورد توجه قرار دهید، حضرت امام نیز مسائل شرعی را می گفتند چه کسی خوشش بیاید و چه کسی بدش بیاید، رهبر بزرگوار انقلاب نیز این گونه هستند.

معظّم له خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس فرمودند: تحت تأثیر جوسازی های روشنفکر مآبانه و ضرورت های کاذب محیط و زمانه قرار نگیرید؛ آنچه متن دستورات شرعی است را مورد تأکید و توجه قرار دهید، منتهی اجرای آن نیازمند تدبیر است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که ضرورت دارد مسائل فرهنگی به صورت مستدل بیان شود تا برخی خیال نکنند تعبّد محض است، فرمودند: در یک جامعه نمی توان گفت سرنوشت دیگران به ما ربطی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر در زمره این مسائل است؛ امر به معروف و نهی از منکر افزون بر دلیل نقلی، دلیل عقلی نیز دارد.

ایشان با ابراز نگرانی از برخی مسائل مطرح شده در جامعه فرمودند: این که شنیده می شود مسأله عفاف و حجاب تحویل ارشاد داده شده است، من نمی دانم اگر این مسأله مهم به دست ارشاد بیفتد آیا کاری انجام می دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟

معظّم له اضافه کردند: زمزمه این که سؤالی را مطرح می کنند که ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار راجع به این که فیس بوک باز شود اینها مسائل خطرناکی است، اینها مسائل زیان باری است که اگر ادامه یابد خطرناک است.

معظّم له تصریح کردند: ما بارها نسبت به این مسائل تذکر و هشدار داده ایم و هزینه های آن را نیز می پردازیم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدگاه های خود را درباره مسائل مختلف فرهنگی کشور بیان و از مواضع صریح معظّم له در دفاع از ارزش های اسلامی و دینی تجلیل کردند.

برچسب ها :
captcha