گسترش اهداف بسیج پیام مبارکی است

گسترش اهداف بسیج پیام مبارکی است


ما هر وقت اخبار پیشرفت های بسیج را می شنویم خوشحال می شویم، هر وقت مردم همین حرف ها را بشنوند خوشحال می شوند و احساس آرامش می کنند که ما چنین تکیه گاه محکمی در سایه اسلام داریم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، با تبریک هفته بسیج، شکوه اجتماع بزرگ فرماندهان بسیج در حضور رهبر معظّم و بزرگوار انقلاب را ستودنی دانستند.

 ایشان با بیان این که امروز بسیج از شکل یک مجموعه نظامی و دفاعی فراتر رفته و یک مجموعه دارای کارایی بالا در زمینه های مختلف است، گفتند: امروز بسیج در برنامه های تربیتی، فرهنگی، کشاورزی و برنامه های اقتصادی دیگر نیز وارده شده و این کارها بسیار خوب است.

 معظّم له بیان کردند: ذهنیت مردم درباره بسیج این است که یک گروه نظامی است که هر وقت بسیج گفته می شود جوانان جان بر کف آماده مبارزه با دشمن است. از این رو باید با خبر رسانی و فرهنگ سازی لازم دید مردم درباره بسیج گسترش پیدا کند.

 معظّم له ظرفیت بسیج را فوق العاده بالا دانسته و با تأکید بر بهره برداری هر چه بیشتر و بهتر از این ظرفیت، خاطرنشان کردند: امر به معروف و نهی از منکر یکی از زمینه هایی است که بسیج می تواند با ارائه آموزش های لازم در این راستا وارد عمل شود تا سخنان مغرضانه و افراد نادانی که شایعه کردند که امر به معروف و نهی از منکر مساوی با خشونت است از بین برود.

 ایشان با بیان این که امر به معروف یعنی هدایت محبت آمیز و مؤدبانه، خاطرنشان کردند: ما هر روز در نامه ها تأکید می کنیم که با زبان دوستانه و محبت آمیز باید امر به معروف و نهی از منکر شود و این مسأله در قرآن کریم و روایات دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 معظّم له تأکید کردند: خداوند نیز بر همین اساس در قرآن کریم تصریح می کند که در مقابل خشونت افراد نادان، محبّت کنید؛‌ این نکته یک نکته روانشناسی مهم است که دشمن به دوست تبدیل می شود. مقابله به مثل نکنید، همان کاری که پیامبر افراد خشن را با محبت به دوست تبدیل کرد  و ضرورت دارد این مسائل به بسیجیان بیش از پیش آموزش داده شود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: افرون بر این نکات باید به اطلاع عموم مردم چه بسیجی و چه غیر بسیجی رسانده شود که امر به معروف و نهی از منکر قبل از آن که یک وظیفه شرعی باشد، یک وظیفه اجتماعی است.

 ایشان خاطرنشان کردند: مفاسد اجتماعی همچون آتشی است که به همه جا سرایت می کند؛ از این رو همه باید در خاموش کردن آن بکوشند؛ این که گفته شود به شما مربوط نیست به ما مربوط هست حرف درستی نیست همه ما در یک جامعه زندگی می کنیم و خوب و بد بر همدیگر تأثیر می گذاریم.

 معظّم له با بیان این که آموزش های ارائه شده به بسیجیان باید منظم،‌ مدوّن و با برنامه باشد، خاطرنشان کردند: در کنار آموزش ها برای عرصه های اقتصادی، فرهنگی و تربیتی، آموزش های نظامی و دفاعی نیز باید وجود داشته باشد.

ایشان در ادامه به زورگویی هایی کشورهای استکباری در برابر ملت ایران واکنش نشان داده و تأکید کردند: آنها همه روز می گویند همه گزینه ها روی میز است، ما هم تأکید می کنیم که گزینه های مان روی میز است، گزینه بسیج و سپاه و ارتش ما روی میز است.

معظّم له با بیان این که بسیج باید به آموزش های عقیدتی هم اهمیت ویژه ای بدهد، اعتقادات و باورهای دینی را وجه تمایز نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران دانسته و تصریح کردند: آنچه که ما را از دشمنانمان جدا می کند این اعتقادات است، اعتقاد به معاد است که شخص را وادار می کند به دل دشمن برود، این عقیده است که بسیجی را جان بر کف می کند، این سلاحی است که ما داریم و دشمن ندارد.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: سربازان آنها مبتلا به جنون می شوند، دست به خودکشی می زنند و از میدان های نبرد فرار می کنند، ما 8 سال جنگ کردیم نه کسی فرار کرد، نه خودکشی صورت گرفت و نه کسی مبتلا به جنون شد، اما آنها فرار و جنون و خودکشی دارند و این سلاحی است که در زرادخانه های ماست و در زرادخانه های آنها وجود ندارد و سلاح برتر ما نیز به شمار می آید.

 معظّم له با بیان این که بسیج باید نشریه وسیع، جامع، فنی و حساب شده داشته باشد تا اخبار به گوش بسیجیان و غیر بسیجیان رسانده شود، از دست اندرکاران رسانه ملی نیز خواستند سرمایه گذاری بیشتری بر روی بسیج داشته باشند.

 ایشان در ادامه بیانات خویش، به اهمیّت علوم انسانی اشاره و با تأکید بر اصلاح آن برپایه مبانی اسلامی، خاطرنشان کرد: من بارها به مسئولان گفته ام که کتاب های جامعه شناسی و سایر علوم انسانی، روانشناسی، روانکاوی و حقوقی همه باید اسلامی بشود.

 ایشان بیان کردند: اسلامی شدن نظام به اسلامی شدن زیرساخت هاست و بدون اسلامی شدن زیرساخت ها، نظام اسلامی نمی شود، یک روبنایی است که ممکن است با نسیمی جابجا شود.

 معظّم له در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کردند: ما هر وقت اخبار پیشرفت های بسیج را می شنویم خوشحال می شویم، هر وقت مردم همین حرف ها را بشنوند خوشحال می شوند و احساس آرامش می کنند که ما چنین تکیه گاه محکمی در سایه اسلام داریم.

 ایشان گفتند: آخرین نکته ای که باید عرض کنیم این است که گاهی می شنویم اختلافاتی بین بسیجیان و ائمه جماعات بوده که باید حل شود و ائمه جماعات و هیئت امنا باید در متن کار قرار بگیرند و این نگرانی باید با تدبیر مرتفع شود.

برچسب ها :
captcha