دولت به قم و حوزه بدهکار است/ حریم قدسی حرم مطهر نباید خدشه دار شود

دولت به قم و حوزه بدهکار است/ حریم قدسی حرم مطهر نباید خدشه دار شود


ما همیشه باید از دولت به صورت طلبکارانه چیزی بخواهیم، چراکه قم نیازهای نظام را در عرصه های مختلف تأمین می کند و در مقابل، دولت نیز باید بدون منّت حقّ قم را ادا کنند و بدهی خود را بپردازند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم، با بیان این که شورا ریشه دینی و اسلامی دارد، خاطرنشان کردند: شوراها در عین اهمیّت و حساسیت، اگر بین اعضا و اصحاب شورا اختلاف نظرهای شخصی یا تضاد منافعی بوجود آید منافع عکس خواهد داد.

ایشان با تأکید بر این که باید کاری کرد که مردم از شورا خاطره خوشی داشته باشند، انتخاب شهردار قم را نشان دهنده هماهنگی افکار اعضای شورای چهارم دانسته و تصریح کردند: خوشبختانه مردم نیز خاطره خوبی از عملکرد ایشان دارند و امیدواریم کارهای مهم تری نیز در دوره جدید صورت گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که شورای اسلامی شهر قم در دوره جدید باید برنامه مکتوب، کاربردی، شفاف و جامع داشته باشد، تحقّق این امر مهم را سبب رشد و بالندگی دانستند.

 ایشان در ادامه سخنان خود موقعیّت شهر مقدس قم را با توجّه به وجود بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام، حرم اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن فرهنگی و نهادهای دینی را برجسته توصیف کرده و فرمودند: قم باید از نظر عمران، آبادانی و مسائل فرهنگی در بین استان ها و شهرهای دیگر کشور بدرخشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که به قم باید به عنوان یک کلانشهر مهم اسلامی نگریسته شود، بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر برنامه ها و طرح های نیمه تمام تأکید کردند.

ایشان با اشاره به اجرای پروژه حرم تا حرم، خاطرنشان کردند: حق این است که این پروژه یک پروژه دینی و فرهنگی باشد و نباید به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی دست برخی بیفتد که با جایگاه و موقعیت قم سازگار نباشد و اعضای شورای شهر باید در این راستا مراقبت های لازم را داشته باشند و برای تأمین بودجه تلاش و رایزنی لازم را با مسؤولان کشوری داشته باشند.

معظّم له با بیان این که نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار هستند، خاطرنشان کردند: ما همیشه باید از دولت به صورت طلبکارانه چیزی بخواهیم، چراکه قم نیازهای نظام را در عرصه های مختلف تأمین می کند و در مقابل، دولت نیز باید بدون منّت حقّ قم را ادا کنند و بدهی خود را بپردازند. حوزه علمیه قم با هزینه مراجع، ائمه محترم جمعه، بخش مهمی از قضّات و مسئولین سیاسی و عقیدتی و رایزن نهاد فرهنگی را تربیت و تحویل نظام می دهد.

ایشان در ادامه با تأکید بر دقّت اعضای شورای شهر و مسؤولان شهری در نامگذاری میادین و پروژه های شهری، فرمودند: برای این مسأله اگر مشورت های لازم با افراد دیگر نیز صورت گیرد شایسته خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اجرای پروژه مونوریل قم، تصریح کردند: عبور این پروژه از مقابل حرم مطهر، حریم قدسی این مکان مقدس را خدشه دار خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات متعدد و فراوان منطقه پردیسان، خاطرنشان کردند: این منطقه کمبودهای بسیاری از نظر زیرساخت های دینی، درمانی، فرهنگی، تجاری و عمرانی دارد و مردم نیز شکایت ها و گلایه های بسیاری در این باره دارند و مسؤولان باید به فکر رفع این مشکلات باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان خواستار برگزاری کنگره ای به منظور بررسی تاریخچه و موقعیت قم شده و فرمودند: قم از قدیم الایام مرکز نشر معارف اهل بیت و خاستگاه انقلاب بوده است.

ایشان همچنین بر ضرورت کمک شورای شهر و شهرداری به نهادها و مراکز فرهنگی و دینی تأکید کردند.

برچسب ها :
captcha