تاکید معظم له بر امداد رسانی به زلزله زدگان بوشهر

تاکید معظم له بر امداد رسانی به زلزله زدگان بوشهر


کشوری که امکانات دارد نباید چندین ماه بگذرد و زلزله زدگان در چادر زندگی کنند، باید سریعا به فکر آنها بود تا مرهمی بر زخم های دل آنها از طریق جبران خسارات بگذارند و منازل مسکونی آنان ترمیم و بازسازی شود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به زلزله بوشهر بر ضرورت امداد رسانی به زلزله زدگان تاکید کرده و با خانواده های داغدیده که نزدیکان خود را در این حادثه از دست داده اند ابراز همدردی کرده و فرمودند: امیدواریم به برکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) روح کشته شدگان این حادثه شاد شود و خداوند به بازماندگان اجر و صبر عنایت بفرماید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر ضرورت کمک همه مردم به زلزله زدگان و تسریع در روند امداد رسانی دستگاه های مختلف به زلزله زدگان تاکید کرده و تصریح نمودند: هموطنان به فکر جبران خسارات باشند، دولت نیز احساس مسؤولیت بیشتری در این باره بکند و به داد آنها برسد.
معظم له بیان داشتند: کشوری که امکانات دارد نباید چندین ماه بگذرد و زلزله زدگان در چادر زندگی کنند، باید سریعا به فکر آنها بود تا مرهمی بر زخم های دل آنها از طریق جبران خسارات بگذارند و منازل مسکونی آنان ترمیم و بازسازی شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود فتوای آل الشیخ رییس مفتیان عربستان سعودی مبنی بر لزوم مبارزه مسلمانان با شیعیان را عجیب و دارای منشا سیاسی و فرهنگی دانسته و فرمودند: وی اخیراً حکمی صادر کرده و با نهایت تعجب اعلام کرده که بر تمام مسلمانان لازم است با شیعیان مبارزه کنند؛ این فتوایی عجیب و دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام است.
ایشان افزودند:‌ وهابیون مصر نیز شروع به فعالیت و شیعه ستیزی کرده اند و تاکید می کنند که نباید با ایران رابطه برقرار شود؛ به عقیده ما سرچشمه این شیعه ستیزی دو عامل است، نخست این که افرادی مانند آل الشیخ رییس حکومت خود را اولوالامر می دانند و علت دیگر این که از دولت شان ارتزاق می کنند و از آنها حقوق می گیرند.
معظم له با تاکید بر این که غرب به دنبال راه اندازی جنگ طایفه ای در جهان اسلام است، ابراز داشتند: دولت سعودی نیز با آمریکا و اسرائیل رابطه دارد و آنها را دعوت به اختلاف می کنند و دولتمردان و حکام سعودی نیز مفتیان را وادار به ایجاد اختلاف می کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: عامل دیگر وحشت از منطق شیعه و اهل بیت(علیهم السلام) است، اینها حتی از ورود گردشگران شیعه به مصر هم هراس دارند و از رواج فرهنگ اهل بیت به شدت در وحشت هستند.
معظم له افزودند: تمام کتب اهل سنت در کتابخانه های ما موجود است و ما هیچ هراسی نیز از این مساله نداریم اما آنها از وجود یک کتاب ما در کتابخانه های خود در وحشت و هراس هستند و ترس شان نیز از مکتب ما است.
ایشان افزودند: امیدواریم مفتیان ناآگاه دشمنان اصلی خود را بشناسند و جامعه اسلامی را به وحدت نه به جنگ و تفرقه و خونریزی دعوت کنند.

captcha