پيام معظم له به جشنواره ملى تأثير قرآن بر فرهنگ عمومى شهرستان بجنورد استان خراسان شمالى

پيام معظم له به جشنواره ملى تأثير قرآن بر فرهنگ عمومى شهرستان بجنورد استان خراسان شمالى


در شرايطى كه مسلمين در برابر هجوم بيرحمانه دشمنان احتياج به اتحاد و همبستگى دارند بهترين راه اين است كه همگى گرد قرآن جمع شوند، اين همان حبل الله و رشته محكم الهى است كه تمام دلها را به هم مربوط مىكند‌

قبل از هر چيز برگزارى اين جشنواره قرآنى را به همه شما عزيزان، مخصوصآ به دستاندركاران، مسئولين محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى شهرستان بجنورد و همه عزيزانى كه در اين مجلس باشكوه شركت كردهاند صميمانه تبريك مىگويم.
قرآن، كلام نورانى خدا و دستور العمل جاودانى سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمين جهان است.
در شرايطى كه مسلمين در برابر هجوم بيرحمانه دشمنان احتياج به اتحاد و همبستگى دارند بهترين راه اين است كه همگى گرد قرآن جمع شوند، اين همان حبل الله و رشته محكم الهى است كه تمام دلها را به هم مربوط مىكند و در آيه شريفه 103 سوره آلعمران به آن دعوت نموده و مىفرمايد: (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِيعآ وَلاَ تَفَرَّقُوا) اعتصام به حبل الله همان تمسك عمومى به تعليمات اين كتاب بزرگ است. اين همان نور و هدايتى است كه در آيات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و مىگويد: (قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَيُخْرِجُهُمْ مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ).
آرى! همه در پرتو هدايت آن از ظلمات پراكندگى و اختلاف و نزاع و كشمكش رهايى مىيابند و به سرچشمه نور كه همان برادرى واخوت اسلامى است باز مىگردند و از هدايتهاى آن بسوى علم و دانش و پيشرفت و تعالى بهره مىگيرند. آشنايى جوانان و نوجوانان به اين كتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگى دشمن و تلاش او براى تخريب مبانى اعتقادى و اخلاقى آنان حفظ مىكند. اينجانب به همه عزيزانى كه در اين جشنوارهها و فعاليتهاى قرآنى شركت كردهاند خوشآمد مىگويم. من مطمئن هستم كه شما عزيزان با آشنايى با قرآن و تعليمات حياتبخش اسلام راه سعادت و خوشبختى را مىپيمائيد و مىتوانيد در آينده افرادى دانشمند و پيشگام و پاك و مؤمن و پرتلاش باشيد و به كشور خود كمك كنيد. آرى آينده كشور به دست با كفايت شما ساخته مىشود به شرط اينكه همواره در سايه هدايتهاى قرآن گام برداريد.
همه روز آياتى از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانيد و درباره معنى آن بينديشيد و محتواى آن را در زندگى خود پياده كنيد تا لذت خوب زيستن و آرامش روح و آسودگى خاطر و پيشرفت و ترقى را بچشيد.
من از خداى بزرگ براى همه شما و پدران و مادران و معلمان و اساتيد شما موفقيت و سربلندى و عزت و سلامت روح و جسم مىخواهم و اميدوارم همواره در سايه قرآن از همه خطرات جسمى و روحى در امان باشيد.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ناصر مكارم شيرازى          
1391/11/02

captcha