آنها که قدرت تأمین امنیت خود را ندارند نمی‌توانند داعیه‌دار امنیت جهان باشند

آنها که قدرت تأمین امنیت خود را ندارند نمی‌توانند داعیه‌دار امنیت جهان باشند


کسانی که نمی توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند چگونه داعیه امنیت جهان را در سر می‌پرورانند. سران آمریکا وقتی چنین اتفاقاتی در کشورشان پیش می‌آید، بیماری روانی را بهانه می‌کنند و با هماهنگی به رسانه‌ها بر این فجایع سرپوش می‌گذارند. ‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به روایتی از امام هادی(علیه السلام) بر ضرورت آینده نگری در زندگی بشری تأکید کرده و گفت: تفریط در کارها و عدم دوراندیشی موجب حسرت در آینده می‌شود.
ایشان با بیان این‌که آینده نگری در زندگی اجتماعی و سیاسی امری لازم است، از عملکرد کسانی که فقط امروز مردم را می‌بینند و برای آینده آنها برنامه ریزی نمی‌کنند، انتقاد کردند.
معظم له ادامه دادند: نباید برای رضایت مردم مصرف گرایی را ترویج کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی نشود که از نسل‌های آینده غفلت کنیم، در دنیای امروز نباید برای تأمین منافع خود صنایع را به قیمت آلودگی هوا پیش ببریم.
ایشان در ادامه با اشاره به کشتار وحشیانه اخیر دانش آموزان در آمریکا، به عوامل وقوع این حوادث پرداخته و اظهار کردند: یکی از عوامل وقوع چنین حوادثی فراوانی سلاح در آمریکا است و این امر سبب شده که چنین فجایعی در آمریکا فراوان اتفاق بیفتد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که امروز آمریکا کانون نا امنی در جهان است،  تصریح کردند: کسانی که نمی توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند چگونه داعیه امنیت جهان را در سر می‌پرورانند.
معظم له بیان داشتند: سران آمریکا وقتی چنین اتفاقاتی در کشورشان پیش می‌آید، بیماری روانی را بهانه می‌کنند و با هماهنگی به رسانه‌ها بر این فجایع سرپوش می‌گذارند.
ایشان با بیان این‌که کارخانه‌های سلاح سازی آمریکا در دست ثروتمندان این کشور است، فرمودند: سران آمریکایی جان مردم را فدای منافع مادی کارخانه‌های اسلحه سازی خود می‌کنند و قانون گذاران آمریکایی چون با پول سرمایه‌داران سر کار آمده‌‌اند جرأت مقابله با آنها را ندارند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فیلم‌های خشن هالیوودی را از دیگر عوامل کشتار در آمریکا عنوان کرده و ابراز داشتند: وقتی کودکان آدم کشی آسان را در فیلم‌های سینمایی مشاهده می کنند جای تعجب ندارد که دست به چنین رفتاری بزنند.
معظم له ضعف مبانی مذهبی و توجه به مادی گرایی را از دیگر عوامل خشونت در آمریکا ذکر کرده و فرمودند: توجه به مادیگرایی، مذهب را در این کشور تضعیف کرده؛ چرا این اتفاق‌ها در کشورهای مسلمان مشاهده نمی‌شود.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان بیان داشتند: این حوادث درس عبرتی برای کشوری است که خود را قطب تمدن در دنیا می‌داند؛ آنها از درون پوسیده‌اند اما می‌خواهند دنیا را اداره کنند.

captcha