خسارات وارده به حادثه دیدگان پیرانشهر جبران گردد

خسارات وارده به حادثه دیدگان پیرانشهر جبران گردد


تربیت دینی چیزی نیست که تنها برای ثواب آخرت باشد، در دنیا نیز اگر بخواهیم زندگی سالم و آبرومندی داشته باشیم باید تربیت دینی مورد توجه ما باشد، در حال حاضر افراد بی ایمان غوغایی در دنیا به راه انداخته اند و اجازه نمی دهند دنیا آرام باشد ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش، نخست از وقوع حادثه ناگوار آتش سوزی برای جمعی از دانش آموزان پیرانشهر ابراز تاسف کرده و خواستار اقدام فوری مسؤولان برای جبران خسارات وارده به حادثه دیده گان و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از تکرار حوادث احتمالی در آینده شد.
 ایشان در ادامه با بیان این که پایه نخستین اعتقادات دینی بعد از خانواده در نهاد آموزش و پرورش گذاشته می شود، تصریح کردند: آموزش و پرورش نقش بسیار حیاتی و مهمی می تواند در اعتقادات مذهبی و برنامه های دینی داشته باشد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: اگر مشکل در این جا حل شود در دانشگاه نیز جوانان بیمه خواهند شد و بعضی از مشکلات دانشگاه دامان آنها را نخواهد گرفت.
 ایشان خاطرنشان کردند: تربیت دینی چیزی نیست که تنها برای ثواب آخرت باشد، در دنیا نیز اگر بخواهیم زندگی سالم و آبرومندی داشته باشیم باید تربیت دینی مورد توجه ما باشد، در حال حاضر افراد بی ایمان غوغایی در دنیا به راه انداخته اند و اجازه نمی دهند دنیا آرام باشد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی سلامت جامعه را در گرو برخورداری افراد از دینداری محکم دانسته و فرمودند: پایه این مهم در خانواده و آموزش پرورش گذاشته می شود و برای سلامت و امنیت انقلاب و نظام و تقویت در برابر جبهه دشمن، تربیت دینی لازم است.
 ایشان یادآورشدند: آنچه ما را در جنگ تحمیلی هشت ساله به پیروزی رساند تربیت دینی بود، تربیت دینی کشور را نجات می دهد و آنچه دشمن از آن هراس دارد همین است، از این رو بایستی سرمایه گذاری های لازم در این عرصه انجام شود.
 معظم له تاسیس دانشگاه فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش را اقدامی ارزنده و بنیادین خوانده و خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کردند: سراغ کارهای ریشه ای و بنیادین از این دست  بروید تا نتایج آن عاید همگان شود.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین آموزش و پرورش را به حفظ و تقویت ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه توصیه کرده و فرمودند: ارتباط تنگاتنگ با حوزه بسیار مهم است، حوزه دریایی برای این نوع آموزش ها است و باید از سرمایه و ظرفیت حوزویان برای پیشبرد اهداف فوق بیش از پیش استفاده کنید.
 معظم له خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابراز داشتند: برنامه های اصولی خود را به گونه ای انجام دهید که نهادینه و عرف رسمی آموزش و پرورش شود و نتوان در آینده با یک حکم آن را جابجا و عوض کرد.
 گفتنی است، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این وزارت خانه خدمت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ارائه کرد.

captcha