تاکید معظم له بر افزایش تعامل سازمان حج و بعثه

تاکید معظم له بر افزایش تعامل سازمان حج و بعثه


هرچه روی مسائل معنوی حجاج سرمایه گذاری شود بجا و ارزنده است و زمانی که برمی گردند می توانند با روحیه ای جدید و ایمان و تقوای تازه منشا تحول باشند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت، با قدردانی از تلاش های این سازمان در راستای برگزاری مطلوب کنگره حج، تاکید کردند: خوشبختانه امسال مراسم حج به صورت آبرومند و بدون دغدغه برگزار شد.
ایشان با تاکید بر این که این تجارب ارزنده باید ادامه یابد، تصریح کردند: با تدبیر و برخورد منطقی می توان حج را به خوبی انجام داد.
معظم له با تاکید بر این که حج باید از مسائل سیاسی بین دو کشور جدا باشد و این مساله به مقامات عربستان سعودی تفهیم شود، خاطرنشان کردند: با وجود روابط نه چندان خوب سیاسی که بین دو کشور برقرار بود، خوشبختانه مراسم حج به خوبی برگزار شد و امیدواریم مراسم عمره نیز با همین کیفیت برگزار شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: برگزاری دعای کمیل در موسم حج امسال با آن جمعیت انبوه یک پیروزی برای مکتب اهل بیت(ع) به شمار می آید.
ایشان در ادامه سخنان خود خواستار ارائه آموزش های بیشتر به روحانیان کاروان های حج شده و تاکید کردند: هرچند این کار در حیطه فعالیت های شما نیست و مربوط به بعثه و آقای قاضی عسگر است، اما باید برای پیشبرد آن همکاری داشته باشید.
معظم له اضافه کردند: گرچه روحانیان کاروان ها وظیفه خود را انجام داده و می دهند اما باید به این مساله بهای بیشتری داده شود چرا که امکان دارد حج مردم دچار مشکل شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به رییس سازمان حج و زیارت تاکید کردند: بدون همکاری نمی توانید مسائل را به پیش ببرید و توجه داشته باشید که تشکیلات شما با هم مرتبط است.
ایشان همچنین با اشاره به تعداد سهمیه های در نظر گرفته شده برای حجاج کشورهای مختلف از سوی مقامات سعودی، خاطرنشان کردند: برخی تصور می کنند که این موضوع برمبنای مسائل سیاسی است در حالی که این گونه نیست و این مهم باید برای مردم تبیین شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سرمایه گذاری بیشتر روی مسائل معنوی حجاج شده و تاکید کردند: هرچه روی مسائل معنوی حجاج سرمایه گذاری شود بجا و ارزنده است و زمانی که برمی گردند می توانند با روحیه ای جدید و ایمان و تقوای تازه منشا تحول باشند.
ایشان با بیان این که حج بهترین فرصت برای تحول و دگرگونی افراد است و باید از این ایام به خوبی استفاده کرد، اظهار داشتند: حج می تواند در کل جامعه و کشور اثر بگذارد در صورتی که ما بهره برداری کافی و لازم را از این مساله داشته باشیم.

captcha