هر کجا قتل و ویرانی هست پای عربستان و وهابیت در میان است/ آمریکا به جای مبارزه با داعش ارتش سوریه را هدف قرار می دهد

هر کجا قتل و ویرانی هست پای عربستان و وهابیت در میان است/ آمریکا به جای مبارزه با داعش ارتش سوریه را هدف قرار می دهد


عربستان سعودی خبیث درآمدهای نفتی را در جهت تخریب بلاد اسلامی بکار می گیرد، اگر اینها در جهت عمران بکار گرفته شود چه اتفاقی می افتد؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان روایت اخلاقی از نهج الفصاحه، تصریح کردند: خیانت، سرقت، شرب خمر و زنا چهار گناه کبیره ای است که به فرموده پیغمبر اکرم(ص) اگر حتی یکی از آنها هم وارد خانه ای شود آن خانه ویران و برکات از آن برچیده می شود.

ایشان بیان کردند: متاسفانه دنیای امروز به هر چهار گناه مذکور مبتلا است، چه خیانت هایی در دنیا وجود دارد، بحث درآمدهای شبکه های هرمی و پولشویی و امثال آن، با شگردهای مختلف چه کلاهبرداری هایی می کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: دیگر مفاسد و انحرافات اخلاقی و جنسی نیز در جهان بیداد می کند و متاسفانه در فضای مجازی و شبکه های مجازی نیز آن را تبلیغ می کنند که انسان حتی از بیان آن شرم می کند.

معظم له تاکید کردند: بیشترین ثروت های دنیا در جهت ساخت سلاح های مخرب مصرف می شود، در دنیایی که این همه منابع وجود دارد متاسفانه فقیران بسیاری وجود دارند و در سال میلیون ها نفر بر اثر گرسنگی در جهان می میرند، چقدر انسان در این دنیا به دلیل فقر از تحصیل باز می مانند و چقدر بر اثر فقر موفق به درمان بیماری خود نمی شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از حکام سعودی بیان داشتند: عربستان سعودی خبیث درآمدهای نفتی را در جهت تخریب بلاد اسلامی بکار می گیرد، اگر اینها در جهت عمران بکار گرفته شود چه اتفاقی می افتد؟

ایشان تاکید کردند: در خود عربستان سعودی افراد فقیری وجود دارند که زندگی اسفناکی دارند، اما حکام سعودی پول های خود را برای ویران کردن بلاد اسلامی و دیگر بلاد صرف می کنند، هر کجا قتل و ویرانی هست پای عربستان و وهابیت هم هست.

معظم له وهابیت را مذهبی جعلی و انحرافی توصیف کرده و تعلیمات محمدبن عبدالوهاب را منشا بسیاری از مشکلات کنونی دانستند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه از سیاست های یک بام و دو هوای مقامات آمریکایی انتقاد کرده و فرمودند: اخیرا آمریکا به نام مبارزه با داعش لشکر ارتش سوریه را بمباران کرده و 90 نفر را به خاک و خون کشیدند.

ایشان در بخش پایانی سخنانش بیان داشتند: در دنیا چقدر دروغ می گویند و خیانت می کنند. در چنین دنیایی ما دو وظیفه داریم؛ وظیفه نخست به اندازه توان امر به معروف و نهی از منکر کنیم، نگوییم آب از سر گذشته است، ما باید به اندازه توان با مفاسد مبارزه کنیم.

معظم له اظهار کردند: وظیفه دوم ما دعا برای تعجیل در ظهور فرج حضرت امام مهدی ولی عصر(عج) است؛ امیدواریم همه ما بتوانیم با عمل به وظایف خود منتظران شایسته ای برای حضرت باشیم.

برچسب ها :
captcha