مرکز شیعه شناسی در خارج، طلیعه ای برای شناخت واقعی شیعه

مرکز شیعه شناسی در خارج، طلیعه ای برای شناخت واقعی شیعه


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار با حجت الاسلام محمدحسین مختارى، رییس مرکز شیعه شناسى دانشگاه دورهام انگلیس فرمودند: خوشبختانه در عصر حاضر مذهب شیعه به سرعت در حال گسترش است و این موجب رنجش دشمنان شده است‌

معظم له تصریح کرد: دشمنان از گسترش اسلام به وحشت افتاده اند و مى خواهند با اسلام دروغین مردم را گمراه کنند، ولى خوشبختانه دین اسلام حتى در میان دانشگاهیان غربى روبه رشد و گسترش است.

ایشان راه اندازى مرکز شیعه شناسى در دانشگاه دورهام را بسیار ارزنده خوانده و اظهار داشتند: این حرکت رویکرد جهانیان به دین اسلام را نشان مى دهد و باید چنین مراکزى براى تقویت و گسترش دین اسلام حمایت شوند.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى وهابیت و غرب را دو گروه مخالف شدید شیعیان دانسته و تصریح کردند: امروز وهابیت با افزایش فعالیت خود در تلاش گسترش فعالیت هاى خود است و از پیشرفت مکتب تشیع به هراس افتاده است و هر نسبت ناروا را به شیعیان مى زنند.

معظم له تأکید کردند: پس از پیروزى حزب الله لبنان و شناخته شدن سید حسن نصرالله و تأثیرگذارى او در جهان اسلام به عنوان یکى از شخصیّت هاى اوّل، وهابیت و غرب را وحشت زده کرد و در تلاش اند به هر طریقى مکتب تشیع را به جهانیان نادرست جلوه دهند.

ایشان از مسؤولان مرکز شیعه شناسى دانشگاه دورهام انگلیس خواست تا از مباحث و موضوعات سیاسى در این دانشگاه دورى جویند، زیرا ممکن است در برابر این حرکت شما موضع گیرى کنند و سعى داشته باشید بیشتر به مسائل علمى و اخلاقى اسلام بپردازید.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه تصریح کردند: با توجّه به حضور دانشجویان و دانشگاهیان در مرکز شیعه شناسى دانشگاه دورهام انگلیس، تلاش کنید خوراک قوى و غنى علمى آماده کنید تا اسلام را به خوبى به آنها بشناسانید.

ایشان تأکید کردند: در مراکز علمى و دانشگاهى خارج از کشور با حوصله، دقت و تحقیق افکار شیعه را گسترش دهید و به جهانیان معرفى کنید.

برچسب ها :
captcha