در زمینه هسته اى مدبرانه عمل کنیم

در زمینه هسته اى مدبرانه عمل کنیم


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار رئیس مجلس شوراى اسلامى با بیان این مطلب اظهار داشتند: باید در این زمینه با درایت عمل کنیم و دفاع از انرژى هسته اى به صورت مدبرانه بهتر از کارهاى غیر مدبرانه است.‌

معظم له فرمودند: در زمینه انرژى هسته اى نباید از حق خود عقب نشینى کنیم.

معظم له در ادامه به بیان شرایط داخلى و خارجى جمهورى اسلامى پرداخته و افزودند: شرایط کنونى کشور حاد و مهم است و در این شرایط، جز با همدلى و هماهنگى نمى توان مشکلات را حل کرد.

ایشان به نقش مردم در حل مشکلات جامعه اشاره کرده و گفتند: بر اثر فعالیت دشمنان، ذهنیت عده اى از مردم این است که سه قوه، جداى از هم تصمیم گیرى مى کنند که با تشکیل کارگروههاى مشترک میان مجلس و قوه قضائیه و مجلس و دولت بخشى از این مشکل حل شده است.

معظم له خطاب به مسئولین توصیه کردند: مردم را بیشتر در جریان امور بگذارید زیرا برخى از مشکلات تنها با همکارى مردم حل مى شود.

معظم له در ادامه به بیان اولویت هاى مجلس هشتم پرداختند و فرمودند: ساماندهى مسائل اقتصادى، توجه به مسائل سیاست خارجى و غافل نماندن از مسئله فرهنگى باید سرلوحه کارهاى مجلس باشد.

ایشان در بخش دیگرى از سخنان خود به اهمیت و جایگاه شهر قم در نظام اسلامى اشاره کرده و اظهار داشتند: قم یک شهر فرامرزى است و با داشتن سالانه 15 میلیون زائر بعد از مشهد بیشترین زوار را دارد که باید مسئولان امکانات قم را افزایش دهند.

ایشان با تأکید بر گسترش فرهنگ کتاب خوانى در جامعه از نابسامانى وضعیت کاغذ انتقاد کرده و فرمودند: باید دولت فکرى در این زمینه بکند تا فرهنگ هدیه دادن کتاب میان مردم گسترش یابد.

برچسب ها :
captcha