نهادهاى حوزوى براى مقابله با انتشار کتب غیر علمى چاره اندیشى کنند

نهادهاى حوزوى براى مقابله با انتشار کتب غیر علمى چاره اندیشى کنند


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان قم اظهار داشتند: مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى حساس است و با نهادهاى دیگر فرق دارد و انتظار از این وزارتخانه بسیار بالا است.‌

حوزه علمیه قم، یک مرکز علمى فرهنگى بى نظیر براى دنیا است و باید مسئولان نظام و دولت جمهورى اسلامى از تمام جهات توجه ویژه اى به این شهر داشته باشند.

ایشان افزودند: در کنار حوزه هاى فرهنگى، آسیب ها همیشه وجود دارد و در این میان، حوزه کتاب به علت شیطنت دشمنان و ناآگاهى بعضى دوستان از آسیب هاى بیشترى برخوردار است که باید به شدت مراقب آن باشیم، در غیر این صورت آسیب هاى جدى از این ناحیه خواهیم دید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: باید حوزه کتاب، گسترش یافته و سطح علمى و نوآورى کتب بالا برود، ولى امروز متأسفانه نهضت ترجمه اى به راه افتاده و یا با جمع آورى از کتاب هاى دیگر، کتاب جدید تدوین مى کنند.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى گفتند: درست کردن و یا نوشتن کتاب از راه هاى غیر علمى و یا بدون مطالعه و تحقیق، براى مجامع علمى و حوزه ها آفت خواهد داشت و باید در این زمینه، همایش هایى با کمک نهادهاى حوزوى و شوراى عالى یا جامعه مدرسین، براى جلوگیرى از این نوع کارها برگزار شود.

ایشان نظارت دقیق و کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى بر مطبوعات قم را خواستار شده و افزودند: در بعضى مطبوعات قم، افراد نامناسبى قلم مى زننند و با خواست دشمن بر ضدّ شهر قم نشر اکاذیب مى کنند و شاید دست هایى در کار باشد که بخواهند حیثیت قم که انقلاب، برخاسته از آن است را زیر سؤال ببرند که باید در این زمینه مواظب باشیم.

برچسب ها :
captcha