خطبا و مبلغان از نیازهاى ضرورى جامعه هستند

خطبا و مبلغان از نیازهاى ضرورى جامعه هستند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار اعضاى ستاد برگزارى دومین نکوداشت برترین هاى تبلیغ، خطباى موفق را همچون گلهاى خودرویى دانستند که بر اساس استعداد ذاتى خود شکوفا شده اند و به موفقیت رسیده اند.‌

ایشان فرمودند: ولى در زمان کنونى صرفاً تکیه بر استعداد ذاتى افراد براى موفقیت در عرصه خطابه کافى نیست بلکه باید در این راستا برنامه ریزى هاى دقیق و نیازسنجى ها انجام شود و با شناسایى افراد موفق، دوره هاى آموزشى فن خطابه براى آنان برگزار شود، تا ناظر پیشرفت هاى مهمى باشیم.

معظم له توجه به مکان جغرافیایى و شرایط فرهنگى شهرها را نیز در امر تبلیغ مهم و مؤثر دانسته و یادآور شدند: در برخى شهرها وهابیت نفوذ دارد و در برخى دیگر فرقه هاى ضاله و مادى گرایان هنوز به فعالیت خود ادامه مى دهند. بنابراین مى طلبد که با توجه به نیازها و شرایط این محل ها، خطبا و مبلغینى اعزام شوند که در این راستا آموزش دیده باشند و با آگاهى از نیازهاى آن محیط، فعالیت خود را انجام دهند.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى عرصه تبلیغات را گسترده دانسته و تصریح کردند: در امر تبلیغ باید به نیاز مخاطبان هم توجه ویژه اى شود و گروهى ورزیده آموزش ببینند که با زبان و ادبیات اقشار مختلف مانند دانشجویان، دانش آموزان، افراد نظامى و انتظامى آشنا باشند تا بتوانند به موفقیت برسند.

ایشان از دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات اسلامى و بخش تخصصى تبلیغات حوزه علمیه خواست تا با همکارى یکدیگر در رابطه با آموزش و پرورش خطبا و مبلغین موفق برنامه ریزى منسجمى داشته باشند.

برچسب ها :
captcha