هر قدر نظام قوى تر شود، آبروى روحانیت بیشتر خواهد شد

هر قدر نظام قوى تر شود، آبروى روحانیت بیشتر خواهد شد


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار جمعى از روحانیان عقیدتى ـ سیاسى نیروى انتظامى فرمودند: هیچ کس را نمى خواهم در زمینه «تورم» و «مفاسد اخلاقى» متهم کنم، اما کشور ما از این دو موضوع رنج مى برد.‌

ایشان افزودند: چه بخواهیم، چه نخواهیم مردم دنیا، نظام جمهورى اسلامى را وابسته به روحانیت مى دانند، بنابراین هر قدر نظام، قوى تر شود، آبروى روحانیت بیشتر خواهد شد.

معظم له با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامى اند، تصریح کردند: آنها مى دانند که اگر نظام اسلامى به همین گونه پیش برود، الگوى کشورهاى دیگر مى شود.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى خاطرنشان کردند: اگر خوب عمل کنیم، بدون هیچ تبلیغاتى انقلاب و اسلام به جهان صادر مى شود.

ایشان با انتقاد از تورم و مفاسد اخلاقى در کشور فرمودند: باید اقتصاددانان کشور و مسؤولان براى اقتصاد، فکر اساسى کنند تا مردم خسته نشوند و اقشار آسیب پذیر در رنج نباشند.

معظم له با اشاره به نقش روحانیت، نیروى انتظامى، وزارت ارشاد، صدا و سیما و مطبوعات در جلوگیرى از مفاسد اخلاقى فرمودند: تاکنون کارهاى خوبى در این زمینه انجام گرفته است، امام مردم انتظار بیشترى دارند.

ایشان همچنین بر آشنایى روحانیون با مباحث عقیدتى جهت پاسخ گویى استدلالى به شبهات و نیز مهارت تبلیغى جهت نفوذ در اقشار مختلف تأکید کرده، فرمودند: معمولا مشکلات را نمى توان با

برخورد و بگیر و ببند حل کرد و در حل مسائل اجتماعى باید به منشأها و ریشه ها توجه کرد.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: برخورد تنها براى عده کمى که سرکش اند و قانون گریز مى باشند، تجویز مى شود و بقیه را باید از طرق فرهنگى هدایت کرد.

برچسب ها :
captcha