غدیر یک فرهنگ و جریان جهانى است

غدیر یک فرهنگ و جریان جهانى است


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار دبیر کل و اعضاى هیئت امناى بنیاد بین المللى غدیر فرمودند: از آغاز ورود پیامبر(صلى الله علیه وآله) به مدینه، دین و حکومت با هم آمیخته شد و اولین برنامه پیامبر در مدینه(صلى الله علیه وآله) تشکیل حکومت بود، اما هم اکنون عده اى اصرار دارند تا دین را از حکومت جدا کنند.‌

معظم له افزود: اگر بنا بود پیامبر تنها منادى اخلاق باشد، احتیاج به تشکیل حکومت نداشت و اصولا براى پیشرفت اهداف دین جزء از طریق حکومت نمى توان کارى انجام داد.

ایشان افزودند: تعلیم، تربیت و تزکیه در سایه برنامه ریزى حکومتى امکان پذیر است.

ایشان غدیر را ادامه حکومت اسلامى بیان کرده و خاطرنشان کردند: از جمله نشانه هاى تشکیل حکومت مسأله غدیر است، زیرا اگر بنا بود حضرت على(علیه السلام) عالمى باشد که فقط بیان حلال و حرام کند، مسأله غدیر و بیعت گرفتن معنى نداشت.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با انتقاد از کسانى که مى گویند، مسأله حکومت تمام شده است و باید از مقام علمى حضرت على(علیه السلام) سخن گفت اظهار داشتند: برنامه هاى بنیاد غدیر باید براى احیاى مکتب شیعه و حکومت اسلامى باشد.

معظم له افزودند: با تشکیل بنیاد بین المللى غدیر، این واقعه بزرگ تاریخى، ماهیت اصلى خود را پیدا کرده و باید آن را پررنگ کرد، زیرا غدیر یک فرهنگ و جریان جهانى است.

ایشان تصریح کردند: اگر بخواهیم غدیر به صورت یک مکتب و برنامه و جریان فرهنگى درآید، باید روش ها را اصلاح کنیم و مسایل غدیر جدى تر دنبال شود.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى مباحث غدیر را احیاى آثار امیرالمؤمنین(علیه السلام) دانسته و خاطرنشان کردند: بحث غدیر باید به دانشگاه ها و مدارس برده شود و در جامعه و صدا و سیما تبیین گردد.

برچسب ها :
captcha