عالم مبلغ، افتخار جامعه اسلامى است

عالم مبلغ، افتخار جامعه اسلامى است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار دانش پژوهان مرکز تخصصى تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ و نقش مبلغان در رشد و سعادت جامعه فرمودند: کار شما کار انبیاء است و جاى تردید نیست که پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نیز یک مبلغ بود. (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَّبِّکَ)‌

ایشان با استناد به متون دینى یادآور شدند: در روایات اسلامى عالم مبلغ، افتخار جامعه اسلامى شمرده شده و اگر عالمى تبلیغ نکند خیر و برکت او براى جامعه بسیار کم است.
معظم له افزودند: اگر براى افراد بسیارى تبلیغ کنید و تنها یک نفر از آنها هدایت شود از آنچه که آفتاب به آن مى تابد ارزش بیشترى خواهد داشت; همان گونه که در روایت معروف پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده است.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به مقدّمات تبلیغ تصریح کردند: تبلیغ همه اش علم و سواد نیست بلکه بهره مندى از هنر، مهارت و تجربه نیز در موفقیّت تبلیغ بسیار مؤثر است.
ایشان طلاب را به تلاش بیشتر در عرصه تبلیغ توصیه کرده و فرمودند: سعى کنید بدون مطالعه منبر نروید ولو بارها همان سخنرانى را داشته اید، باز مطالعه کنید کما اینکه خطیب شهیر مرحوم آقاى فلسفى گاه براى یک ساعت سخنرانى خود هشت ساعت مطالعه مى کرد.
معظم له فزودند: اضافه بر همه اینها مبلغین باید با دردها و مشکلات مردم آشنا باشند.

برچسب ها :
captcha