دیدار معظم له با گروهى از اندیشمندان مصرى

دیدار معظم له با گروهى از اندیشمندان مصرى


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار گروهى از اندیشمندان، علما و دانشمندان مسلمان کشور مصر با اشاره به گسترش دین اسلام در جهان فرمودند: گسترش اسلام به دلایل مختلفى از جمله غناى فرهنگ اسلام و قرآن است و باید ما مسلمانان از این فرصت کمال استفاده را ببریم.معظم له تأکید کردند: باید همه مسلمانان با هم اتحاد و وحدت کلمه داشته باشند و اختلافات را کنار زنند، زیرا تا زمانى که وحدت داشته و اختلاف را کنار زنیم مى توانیم موفق باشیم و هر زمانى که طبل اختلاف بزنیم، زیان خواهیم دید.‌

آیت الله العظمى مکارم شیرازى خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام در تلاشند تا میان مسلمانان اختلاف افکنى کنند تا وحدت برقرار نشود و ما نباید با اختلاف افکنى زمینه توطئه هاى دشمنان را فراهم کنیم.
ایشان با اشاره به ویژگى هاى کشور مصر فرمودند: مصر کشورى بزرگ است و در آن بزرگان زیادى از علماى اسلام وجود دارد که علوم اسلامى را از قدیم در این کشور گسترش مى دهند و از گذشته با ایران رابطه خوبى داشته اند و باید این ارتباط قوى تر شود و این دو کشور مى توانند رهبرى فرهنگى جهان اسلام را بر عهده بگیرند.
معظم له افزودند: اگر کشورهاى اسلامى با هم متحد باشند اسلام در جهان گسترش مى یابد، ولى متأسفانه برخى مسایل سیاسى موجب اختلاف شده و مانع این گسترش مى شود. ولى ما امیدواریم وحدتى میان مسلمانان بیشتر از گذشته افزایش یافته و زمینه هر چه بیشتر گسترش اسلام را فراهم کند.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، ارتباط کشورهاى مسلمان را در گذشته محدود خواند و افزود: درحال حاضر ارتباط میان کشورهاى مسلمان افزایش یافته و امیدواریم سیاسیون نسبت به مسأله وحدت بیشتر توجه کنند تا این وحدت بیش از گذشته ایجاد شود و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست بیابند، همچنین لازم است از کارهاى زیانبار افراد تندرو طرفین جلوگیرى شود.
ایشان با اشاره به جنگ و خونریزى دشمنان اسلام در کشورهاى عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان فرمودند: این همه جنگ و خونریزى که از سوى آمریکا و هم دستانش در کشورهاى مسلمان صورت مى گیرد به دلیل ترس از گسترش اسلام است که اسلام جهانى مى شود و براى مقابله با آن به کشورهاى مسلمان حمله کرده و به جنگ و خونریزى مى پردازند.   ادامه در صفحه بعد معظم له تأکید کرد: با اینکه دشمنان در تلاشند مانع گسترش اسلام شوند ولى این دشمنى و مخالفت هاى آنها مانع گسترش هر چه بیشتر اسلام نشده است.
در این دیدار، دکتر راسم النفیس پزشک و اندیشمند مسلمان مصرى، دکتر محمد دسوقى استاد دانشگاه الازهر، دکتر محمود عاشور، وکیل دانشگاه بزرگ علوم دینى الازهر مصر، دکتر عبدالرحیم السائح، پژوهشگر و اندیشمند مصرى و عبدالغنى عاشور، رییس دارالتقریب مصر حضور داشتند و همگى بر وحدت هر چه بیشتر میان مسلمانان تأکید کردند و سخنان معظم له را تأیید نمودند.
دکتر عبدالرحیم السائح پژوهشگر واندیشمند مصرى گفت: امت اسلامى باید از دستاوردهاى مذاهب اسلامى به منظور تبیین افق دین الهى و رویارویى با همه چالش ها و خطرات علیه اسلام استفاده کنند.
وى با تأکید بر اتحاد مسلمانان به منظور تحقق اهداف اسلامى افزود: تمامى مسلمانان به خداوند متعال و پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) و به قرآن به عنوان کتاب مقدس و کعبه به عنوان قبله گاه ایمان دارند و همین عوامل هسته هاى اولیه وحدت مسلمانان است.
عبدالغنى عاشور رییس دارالتقریب مصر با استناد به حدیث پیامبر که «مثل المؤمنین فى تواددهم وتراحمهم کمثل الجسد اذا اشتکى بعض تداعى له سائر اعضاء جسده بالحمّى والسهر» (مؤمنین در رابطه با هم و در دوستى، ترحم و عاطفه مانند یک بدن هستند که هرگاه عضوى به درد آید، از ناله اش دیگر اعضا بى قرار شده و تب کنند و بیدارى کشند) مسلمانان جسم واحدى دارند و گروه هاى اسلامى باید با حمایت یکدیگر و همبستگى، این حدیث را سرلوحه خود قرار دهند.

برچسب ها :
captcha