همگان به سامان دادن معضل اقتصادى بوجود آمده، کمک کنند

همگان به سامان دادن معضل اقتصادى بوجود آمده، کمک کنند


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار شوراى مرکزى کمیته امداد امام خمینى(ره) از وضع نابسامانى گرانى و تورم انتقاد کرده و فرمودند: از گوشه و کنار وضع گرانى و تورم به ما شکایت مى شود و در این میان مسأله مسکن غوغا مى کند و در قسمت هاى دیگر نیز داد مردم بلند است.‌

معظم له افزودند: گاهى فکر مى کنند اگر ما این مسائل را بازگو کنیم تضعیف دولت است، ولى این طور نیست و ما دولت را صالح مى دانیم و باید آن را کمک کرد، زیرا اگر مشکل اقتصادى حل نشود تبدیل به مشکل سیاسى و فرهنگى خواهد شد.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى، نداشتن تعصب فکرى و سلیقه اى، شجاعتِ تجدیدنظر در برنامه ها و مشورت با صاحبان فکر و اندیشه را براى بهبود وضع اقتصادى لازم دانسته و بیان کردند: در شرایط کنونى باید مجلس فعلى و گذشته و دولت هاى پیشین و اساتید دانشگاه ها، همه به سامان دادن معضل اقتصادى به وجود آمده کمک کنند.
ایشان بازنگرى در ضوابط کمیته امداد را خواستار شده و فرمودند: باید تسهیلات کمیته امداد شامل همه افراد نیازمند گردد.
معظم له آموزش و کار فرهنگى در کمیته امداد را بسیار ضرورى دانسته و افزودند: بسیارى از انواع فقر، فقر واقعى نیست و بر اثر ضعف شخصیت و بدبینى و عدم اعتماد به نفس به وجود مى آید و اگر آموزش فرهنگى به این افراد داده شود، اعتماد به نفس پیدا خواهند کرد و باعث خوداشتغالى مى شوند.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى ارتقاى کمیته امداد امام خمینى(ره) در کمک به نیازمندان به مجموعه فرهنگى را بسیار خوشحال کننده دانسته و فرمودند: کمیته امداد یک ارتباط تنگاتنگ به وضع اقتصادى مملکت دارد و هر چه این وضع بهتر شود بار امداد سبک تر خواهد شد.
معظم له با توجه دادن بر مسایل اخلاقى و فرهنگى حاکم بر جامعه فرمودند: مبارزه و برخورد با بدحجابى باید از ادارات در اختیار دولت شروع شود و مراکز عمومى و رسانه ها آن را دنبال کنند.

برچسب ها :
captcha