شهید مطهرى دانشمندى بزرگ و عالمى بسیار آگاه، شجاع و زمان شناس بود

شهید مطهرى دانشمندى بزرگ و عالمى بسیار آگاه، شجاع و زمان شناس بود


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار اعضاى ستاد بزرگداشت شهید مطهرى(ره) بیان فرمودند: مطهرى موقعیت اجتماعى و سیاسى خود را در برابر آنچه خدا از او مى خواست قربانى کرد. شهید مطهرى از نظر علمیت، شجاعت، زمان شناسى و اخلاق در همه جهات فوق العاده بود و این خصوصیات در آثارشان به خوبى نمایان است.‌

معظم له با بیان ویژگى هاى شهید مطهرى تصریح کردند: مبارزه با خرافات و عوام زدگى از ویژگى هاى او بود و امروز هر کسى این شجاعت را ندارد.
ایشان افزودند: نقش عالمان دین، هدایت مردم در مسایل دینى و فکرى است و باید مواظب افرادى که مى خواهند عقایدشان را به بزرگان دین تحمیل کنند باشند و شهید مطهرى در این زمینه اسوه بود.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى با بیان خاطراتى از شهید مطهرى در دوران مبارزه با رژیم طاغوت خاطرنشان کردند: ایشان با آرامش و سعه صدر الگوى بسیار خوبى در زندان بود و در زندان بحث هاى علمى پربارى با ایشان داشتیم.
ایشان با بیان ابعاد انقلابى و مبارزاتى شهید مطهرى در زمان انقلاب فرمودند: یکى از کسانى که مخلصانه به انقلاب و امام راحل(قدس سره) پیوست شهید مطهرى بود، بى آنکه تغییر مسیر یا چهره بدهد در این راه ثابت قدم ماند و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
معظم له تصریح کردند: باید در میان اقشار مختلف مردم هر سال یکى از کتاب هاى ایشان به مسابقه گذاشته شود، و بعضى از کتاب هاى ایشان تلخیص شود و به صورت کتابچه در اختیار مردم قرار گیرد تا استفاده از آن آسان گردد.
 

برچسب ها :
captcha