دولت هاى اسلامى در روابط خود با دانمارک تجدید نظر کنند

دولت هاى اسلامى در روابط خود با دانمارک تجدید نظر کنند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى، فرمودند: در شرایط کنونى لازم است سازمان کنفرانس اسلامى تشکیل جلسه دهد و دولت هاى اسلامى در خصوص قطع یا محدود کردن روابط خود با دانمارک و انجام اعتراضات دیپلماتیک تصمیم بگیرند.‌

ایشان قرآن و پیامبر را مهمترین محور وحدت امّت اسلامى دانسته و خاطرنشان کردند: هجمه تبلیغاتى غرب بر ضدّ قرآن و پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) به دلیل وحشت آنها از نفوذ اسلام در غرب است.

معظم له با بیان اینکه انتشار کاریکاتورهاى اهانت آمیز به ساحت قدس پیامبر(صلى الله علیه وآله) و حرکت هاى مشابه، کار یک فرد یا یک روزنامه نیست، فرمودند: این برنامه توطئه گسترده غرب بر ضدّ اسلام است و موضع گیرى خاص امام خمینى(ره) در برابر تألیف کتاب آیات شیطانى، نشانه درایت و تیزبینى بالاى آن حکیم فرزانه از این توطئه بود.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با تأکید بر لزوم هم صدایى علما در مواجهه با چنین شیطنت هایى گفتند: رسانه ها و توده هاى مردم هم وظیفه دارند از طریق محکومیت و تحریم، وارد شوند تا کشورهاى غربى بدانند چنین اهانت هایى براى آنها هزینه آور است و موجب نفرت شدید در تمام کشورهاى اسلامى است و به یقین این نفرت پیامدهاى بدى براى آنها خواهد داشت.

معظم له همچنین ابراز ارادت به ساحت نبى مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله) از طریق برنامه هاى هماهنگ در نمازهاى جمعه و دسته جات عزادارى را خواستار شدند و تصریح کردند: این آئین ها باید از حالت عادى تبدیل به فریاد، بر ضدّ اهانت کنندگان شود.

ایشان با بیان اینکه با چنین حرکت هاى منسجمى، غربى ها منفورتر خواهند شد، فرمودند: این امور حقیقت آزادى و دموکراسى را روشن مى سازد و براى غرب زده ها درس عبرتى است.

ایشان با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از پیامبر، تهمتى است که برخى بر ضدّ شیعه مطرح مى کنند، فرمودند: علاقه و ارادت به پیامبر(صلى الله علیه وآله)، رمز وحدت ماست زمانى تبلیغ مى کردند که شیعه با قرآن،فاصله دارند،اکنون مى بینند که حافظان و قاریان بزرگ و برجسته اى در جمهورى اسلامى ایران رشد کرده اند.

ایشان با اشاره به تألیف تفسیرهاى مناسب از سوى محققان و اندیشمندان شیعى اظهار داشتند: امسال تفسیر شیعى از پرفروش ترین کتب در محافل اهل سنت جنوب کشور بوده است و دلیل روشنى است بر توجّه علماى شیعه به قرآن.

 آیت الله العظمى مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به طرح برخى مباحث انحرافى درباره وحیانیت قرآن گفتند: اینها حرف هاى کهنه و قدیمى است که در قالب پوششى تازه مطرح مى شود و چنین سخنانى به حرکت هاى اصیل در خصوص محورهاى وحدت اسلامى، قطعاً لطمه مى زند.

برچسب ها :
captcha