پیشرفت اسلام سردمداران غرب را کلافه کرده است

پیشرفت اسلام سردمداران غرب را کلافه کرده است


آیت الله العظمى مکارم شیرازى فرمودند: علماى اسلام نسبت به شرایط جهانى و توطئه هاى دشمنان علیه امت اسلامى آگاه باشند.‌ ایشان در دیدار جمعى از علماى برجسته و نخبگان کشور سودان تصریح کردند: مردم دنیا از مکاتب مختلف سرخورده شده اند و اقبال آنها روز به روز به اسلام بیشتر مى شود.‌

معظم له با بیان اینکه پیشرفت اسلام، تمام دنیا حتى آمریکا را فرا گرفته و سردمداران غرب را کلافه کرده است، فرمودند: علت این امر، جامعیت دین اسلام و برنامه تام آن براى دنیا و آخرت پیروان آن است.

ایشان با تأکید بر بهره مندى از این فرصت براى تبیین و نشر معارف نورانى اسلام فرمودند: اگر از این فرصت به خوبى استفاده نکنیم، پاسخى در روز قیامت در برابر پروردگار خود نخواهیم داشت.

ایشان آگاهى مناسب از مبانى اسلامى و آشنایى با زبان مخاطب و مهارت هاى تبلیغى را از لوازم معرفى اسلام به جهانیان دانسته و خاطرنشان کردند: طبق وعده قرآن، خداوند کسانى را که با اخلاص در این مسیر گام بردارند، یارى مى کند.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به برنامه ریزى و سرمایه گذارى دشمنان براى تضعیف روحیه دینى و جلوگیرى از بیدارى اسلام در جوامع مختلف فرمودند: بغضى که اینها نسبت به اسلام دارند بسیار بیشتر از چیزى است که اظهار مى کنند.

ایشان ایجاد تفرقه بین مسلمانان را از دیگر راهبردهاى دشمنان در عصر حاضر برشمرده و اظهار داشتند: برقرارى روابط علمى و فرهنگى بین مجامع اسلامى و ارتباط بین علماى اسلامى، دشمنان را ناامید خواهد کرد.

معظم له با بیان اینکه قرآن، مسلمانان را از تفرقه نهى و مضرات آن را براى همگان بیان کرده است، فرمودند: قرآن، محور وحدت اسلامى است.

ایشان در پایان به وجود جمعیت زیادى از برادران مسلمان در کشور سودان و علاقه آنها به اهل بیت(علیهم السلام) اشاره کرده و ابراز امیدوارى کردند: روابط ایجاد شده بین اندیشمندان دو کشور ایران و سودان ادامه و توسعه یابد.

 

برچسب ها :
captcha