بیانات حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه العالى)در دیدار با علماى برجسته بورکینافاسو

بیانات حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه العالى)در دیدار با علماى برجسته بورکینافاسو


در دیدارى که حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى با شیخ ابوبکر عالم معروف بورکینافاسو و جمعى از علماى آن کشور داشتند، به آنان فرمودند:‌ امروز یکى از بهترین مقاطع تاریخى براى اسلام است و روز به روز اسلام در جهان بالنده تر و درخشنده تر مى شود ولى باید کاملا مراقب دشمنان خارجى و دشمنان نفاق افکن داخلى که عمدتاً وهابیان تندرو هستند باشیم و در اتحاد مسلمین بکوشیم.‌

ایشان افزودند: اگر میان مسلمین اختلافى نبود، صهیونیست ها چگونه مى توانستند با پشتیبانى آمریکا تمام قوانین بین المللى را زیر پا بگذارند و برادران و خواهران ما را در غزه تحت بدترین فشارهاى ضد انسانى بگذارند، چرا سازمان کنفرانس اسلامى حاضر نیست در برابر این یاغیان خونخوار بایستد. ما باید توده هاى جمعیت مسلمین را بسیج کنیم تا با هم فریاد برآورند و سران خاموش و نیمه خاموش را شرمنده و وادار به اقدام کنند.

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى براى ارسال کمک هاى فرهنگى به صورت کتاب هاى تفسیرى، عقائدى و مانند آن براى مردم و علماى بورکینافاسو قول مساعدت دادند.

در ابتداى این دیدار شیخ ابوبکر نیز ضمن بیان دیدگاه هاى خود، همکارى گسترده علماى بورکینافاسو با پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را عامل بازدارنده از نفاق افکنى جمعى از وهابیان در آن منطقه دانست.

برچسب ها :
captcha